Fotballfrua

Mange jeg kjenner som ikke har fått mage før de siste ukene som i utgangspunktet har vært veldig slanke så tror ikke det der er så fryktelig uvanlig :)

Mange jeg kjenner som ikke har fått mage før de siste ukene som i utgangspunktet har vært veldig slanke så tror ikke det der er så fryktelig uvanlig :)

Det har jeg aldri sett da :) Men det er jo forskjell på folk :)

er visst gravid. 17 uker og helt flat mage?!? Er det vanlig mon tro?

ja ja... fordomsfull som jeg er... tror jeg hun vil gå på en smell nå som kroppen hennes vil endre seg...

www.fotballfrue.no

Det er nok fullt mulig. Hvis man har sterke magemuskler f eks, så kan de nok holde mye igjen i begynnelsen. Moren min, som også var veldig slank med alle sine tre barn, hadde knapt mage med noen. Hun bærte viss mye innover i følge henne selv :)

nå har jeg aldri vært slank da, men sist svangerskap begynte ikke jeg og få (gravid)mage før jeg var rundt 22 uker :-)

men ja jeg må nok også innrømme at jeg er såpass fordomsfull at jeg tenkte og sa til sambo at hun nok vil få problemer når kroppen endrer seg...

Flat mage er kanskje ikke det vanligste, men absolutt ikke umulig :) Naboen våres visste vi ikke var gravid før etter ungen var født :p Kunne ikke se det på henne en eneste plass :p Er noen som får det :p Selv syns jeg det er koselig med gravidmage ;)

Heldigvis er folk forskjellig. Hun får nok ikke noe større overraskelse når kroppen forandrer seg enn hva vi har fått:) Er man gravid, så er man gravid. Mye forandrer seg og sånn er det bare:). Det er ikke alltid like enkelt å se at tjukke mennesker er gravid heller, de er jo store fra før av, så det at hun er såpass slank og ikke fått mage blir jo litt det samme.. Tenker jeg da:)

Ja, er nok mulig. Men også mulig å legge ut bilder som er tatt for fire uker siden. Ok, den var på kanten, beklager fordommene...

Leste et intervju med henne om at hun skulle fortsette som før etter babyen ble født, mye trening og posering foran kameraet med dagens fem outfit :p

Jaja...noen kommer til å få sjokk :)

Hihihi nei dette blir slemt, men det hele virker så naivt!
Sent from my Nexus 7 using BV Forum mobile app

Så hun mente at "mammabukser er helt unødvendig, selv om det kan være komfortabelt i ny og ne" (eller hva det var hun skrev).. spørs på om hun kan få seg en overraskelse eller to etterhvert som magen vokser..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hvorfor skulle hun ikke kunne fortsette å trene og ta bilder av dagens outfit? Og hvorfor skulle hun måtte gå i mammabukse? Jeg får ikke trent pga invalidiserende bekkenløsning (og ja, det var en stor kamel, men vil påstå jeg var mer uheldig enn naiv), men de fleste jeg kjenner har faktisk trent normalt frem til termin, jogget, syklet, styrketrening, riding etc. Er da ingenting i veien for det i et normalt svangerskap. Og jeg har fortsatt ikke gått i mamma-bukse, det er vel ikke et must???

Hun virker til å være i god form i svangerskapet, så at hun kan fortsette som før en stund er nok helt naturlig. Hun er ekstremt godt trent! Magen kommer vel etterhvert.

Det JEG tror kommer til å bikke henne over er ikke svangerskapet eller fødselen, men tiden etterpå. Hun er en perfeksjonist av dimensjoner, og jeg har via jobben min sett flere av den typen gå på en kjempesmell i barselstiden. Det fremstår som om det meste av hennes liv og tingene rundt henne er spotless, velorganisert og relativt perfekt. Det kommer til å bli litt av en wakeup-call tror jeg.... Alt fra at man faktisk ikke har TID til å se så strøken ut til enhver tid (ikke dusje engang), eller planlegge og lage lekre, korrekte måltider den første tiden. Og hormonene er jo verst rett etter fødsel! Hvordan vil hun takle evt. hemorrhoider, 3. grads rift, urinlekkasje, kolikk, nattevåk, mastitt, ammeproblemer, fødselsdepresjon.....you name it! Det er MYE som kan oppstå i etterkant som selv den mest snusfornuftige og forberedte person bikker over av.

Jeg håper hun har realistiske forventninger til det som kommer.....

Hun kommer nok til å få både vaskehjelp og au pair, som hu der Marianne Krogh (eller hva hu heter) De to.. skulle virkelig ha visst hvordan det er å ha barn uten å ha hjelp til ALT..! Men folk er forskjellig og jeg er meget fornøyd med livet mitt :)

-mobil taster-

Hadde hun ikke vært en offentlig person, tipper at de fleste ikke har brydd seg om hvordan hun lever som gravid og hvordan hun etter hvert ser på mammarollen... Hun er ikke den første som er så langt på vei uten å fått mage enda.. Er vel mange her inne også som fikk mage seint til tross for at man er slank?

☆♥Termin 14. Juli 2013♥☆

Jeg vet at mange har Caroline som et stort forbilde og prøver så godt de kan å rettferdiggjøre alt hun gjør:) men jeg må likevel si meg enig her med mange at hun har et urealistisk syn på.mye, den rosa bobla har nok tatt en anelse overhånd :p lik det den som vil :p

Sent from my LG-P880 using BV Forum mobile app

Hvorfor skulle hun ikke kunne fortsette å trene og ta bilder av dagens outfit? Og hvorfor skulle hun måtte gå i mammabukse? Jeg får ikke trent pga invalidiserende bekkenløsning (og ja, det var en stor kamel, men vil påstå jeg var mer uheldig enn naiv), men de fleste jeg kjenner har faktisk trent normalt frem til termin, jogget, syklet, styrketrening, riding etc. Er da ingenting i veien for det i et normalt svangerskap. Og jeg har fortsatt ikke gått i mamma-bukse, det er vel ikke et must???

Jeg er helt enig i at man kan og bør fortsette å trene og ha fokus på både kropp og velvære selv om man er gravid. Så lenge man ikke har plager som setter en stopper for det selvfølgelig. Jeg mener absolutt ikke at det er et must å gå i mammabukse, men jeg vet at mange ikke har noe valgt.. Greia med en mammabukse er jo ofte at de er mye lavere i livet enn en vanlig bukse, med denne strikken over, og det trenger man om magen begynner langt nede. Selv om jeg ikke har lagt på meg et gram på underkroppen, så har jeg ikke sjans til å få på meg de lavlivede buksene mine, fordi babymagen starter for langt ned. Man kan selvfølgelig gå i kjoler og tights i stedet, men poenget mitt er at det er litt trangsynt av henne å mene at det er unødvendig å gå med mammabukser - for veldig mange gravide så finnes det ikke så mange andre alternativ.. Jeg hadde ikke kunne gått ut av huset om jeg ikke hadde skaffet meg et par-tre mammabukser og mammashortser.. I kjole ser jeg bare høygravid ut, så akkurat nå er ikke det et alternativ.

Kan godt hende hun er heldig og kan trene frem til termin, klare seg uten mammaklær og alt sånt. Men jeg frykter hun kan få noen wake-up-calls utover i graviditeten siden det virker som at hun tar både form, kroppsfasong og prioriteringer av hva som er viktig i livet litt for gitt.. Kan legge til at jeg leser blogginnleggene hennes en gang i blant, og mange av de finner jeg mye glede og inspirasjon i - hun har rett i veldig mye. Men det er jo ikke til å stikke under en stol at hun er perfeksjonist og veldig vant til at ting går som hun vil/planlegger :-)

Jada, jeg har heller ikke fått på meg de vanlige buksene mine (og de er lave) siden sånn uke 7-8, men om man synes gravidbukser er stygge og man ikke er av de heldige som fortsatt passer i vanlige bukser, så kan man jo fint gå i kjole, skjørt, tights og tunika etc. Jeg har knapt gått i bukse etter jeg ble gravid. Så jeg synes ikke det er trangsynt å si man ikke trenger mammabukser. Å si at man bare kan gå i vanlige bukser i stedet ville derimot være litt trangsynt. Mine bukser sluttet å passe før jeg hadde lagt på meg et gram.

Klart hun risikerer å få noen wake up calls, jeg har fått mange, ingenting ble som jeg trodde og forvnetet i dette svangerskapet :/ Synes bare ikke noe om denne latterliggjøringen og at det virker som folk omtrent håper hun blir tykk, får plager så hun ikke får trent, får et kolikkbarn så hun ikke klarer å stelle seg selv eller huset etter fødselen etc. (Sikter ikke nå til deg, men en generell tendens på flere forum). For mange går et svangerskap helt fint, og det må jo være lov å planlegge ut i fra at ting går bra.

Jeg trodde forøvrig ikke jeg skulle trenge gravid-topper, for har jo mange veldig elastiske topper. Men de blir jo alt for korte foran! Elsker gravidtoppene mine :)

Jada, jeg har heller ikke fått på meg de vanlige buksene mine (og de er lave) siden sånn uke 7-8, men om man synes gravidbukser er stygge og man ikke er av de heldige som fortsatt passer i vanlige bukser, så kan man jo fint gå i kjole, skjørt, tights og tunika etc. Jeg har knapt gått i bukse etter jeg ble gravid. Så jeg synes ikke det er trangsynt å si man ikke trenger mammabukser. Å si at man bare kan gå i vanlige bukser i stedet ville derimot være litt trangsynt. Mine bukser sluttet å passe før jeg hadde lagt på meg et gram.

Klart hun risikerer å få noen wake up calls, jeg har fått mange, ingenting ble som jeg trodde og forvnetet i dette svangerskapet :/ Synes bare ikke noe om denne latterliggjøringen og at det virker som folk omtrent håper hun blir tykk, får plager så hun ikke får trent, får et kolikkbarn så hun ikke klarer å stelle seg selv eller huset etter fødselen etc. (Sikter ikke nå til deg, men en generell tendens på flere forum). For mange går et svangerskap helt fint, og det må jo være lov å planlegge ut i fra at ting går bra.

Jeg trodde forøvrig ikke jeg skulle trenge gravid-topper, for har jo mange veldig elastiske topper. Men de blir jo alt for korte foran! Elsker gravidtoppene mine :)

Ja, enig med deg. Var bare at hun formulerte det på en måte som at mammabukser er unødvendig for alle - at hun ikke forstår hvorfor andre gravide ikke er mer opptatte av å pynte seg i hverdagen. Håper selvfølgelig at alle slipper unna med en lett og problemfri graviditet, men det er vel fåtallet som ikke kommer borti noen plager :-/ Så måten hun fremstiller alt på gir meg en følelse av at hun vil møte noen humper på veien. Har fått meg mange overraskelser jeg også, men siden jeg ble gravid har jeg hatt en innstilling om at jeg må regne med å møte noen utfordringer etterhvert. Om alt går knirkefritt får jeg ta det som en gedigen bonus :-)

Back
Topp