Fostervannslekasje ?

linnh85

Glad i forumet
Noen andre her som er plaget med "lekkasje" ?? Jeg er stadig (beklager på forhånd), "våt"/fuktig i trusa .. Slik har det vært nå de siste dagene .. Har snakket med føden i kveld, og skal inn iløpet av morgendagen å få sjekket om dette er lekkasje av fostervann (?) Noen som har opplevd dette før ?

Sikker på at det ikke bare er utflod? Den kan være ganske tyntflytende og blank når man er gravid.

Håpe det bare er utflod da

Jeg har til tider mye utflod.. Enkelte dager bruker jeg innlegg. Har du fått sjekket det?

Vis jeg ikke bruker truseinnlegg, så er jeg konstant våt i trusa :p å jeg er ganske fornøyd med mannen min altså, men han er ikke grunnen ;) tror det er relativt normalt å ha mer utflod nå enn ellers. Å vis du ikke føler du lekker/renner liksom. Så er det nok stor sjans for at det er utflod.

Sikker på at det ikke bare er utflod? Den kan være ganske tyntflytende og blank når man er gravid.
Håpe det bare er utflod da
Jeg har til tider mye utflod.. Enkelte dager bruker jeg innlegg. Har du fått sjekket det?

Jeg har nettopp snakket med føden, da en mere erfaren dame ringte meg :p Hun tror dette er helt ufarlig og at det rett og slett bare et tynt utflod, så er veldig fornøyd med å slippe å kjøre så langt i dag :p Skal heller dra innom legen her jeg bor å ta litt prøver :D

Jeg må også bruke truseinnlegg, tanken slo meg først med fostervann også, men som de andre nevner så kjenner jeg ikke at det "renner" om du skjønner. Var ikke så plaget i forrige svangerskap og kan ikke si at det er så veldig behagelig :p

Tviler på at det er noe annet enn utflod. Jeg må daglig bruke truseinnlegg pga daglig tyntflytende utflod :/ kjipt, men sånn er det da..

Har innimellom en del tynn utflod, og har jo tenkt på dette med fostervannlekkasje. Men hvordan sjekker man liksom dette? En ting er mye lekkasje og som da kan synes på ultralyd. Skal reell fostervannlekkasje være såpass mye at man kan "samle det opp"? :P Skjønner liksom ikke hvordan de skal kunne differensiere små/moderate mengder "fukt", haha :P

Har innimellom en del tynn utflod, og har jo tenkt på dette med fostervannlekkasje. Men hvordan sjekker man liksom dette? En ting er mye lekkasje og som da kan synes på ultralyd. Skal reell fostervannlekkasje være såpass mye at man kan "samle det opp"? :P Skjønner liksom ikke hvordan de skal kunne differensiere små/moderate mengder "fukt", haha :P

Man kan sjekke om det er utflod eller fostervann ja. Har hørt at de i noen tilfeller kan sjekke et eventuelt bind eller noe? Er jo ganske viktig for de på føden å kunne differansiere pga infeksjonsfare om man lekker fostervann :)

Jeg har også dager med så mye utflod at jeg stusser over fostervann jeg også! Men det er nok bare utflod i liiiitt mer mengder enn vanlig :p Huff, mye rart når man er gravid :)

Er man usikker på om det er utflod eller fostervann, tar man på bind og ringer føden. Blir da bedt om å komme inn så de kan lukte på det, fostervann skal vist lukte litt søtt. Men en kjenner at det renner på en måte når de er fostervann :)

Fostervann lukter søtt. Også (min erfaring) er at det renner konstant og at det kommer mer når man anstrenger magen. Feks kynner eller annet magearbeid. Om de ser etter lekasje på sykehus bruker de prøver fra bind (men er ikke sikker på hvordan) pluss UL for å se forstervannsmengde og hvordan det står til med livmorhalsen.

Sorry jenter .. Men det er godt å se at jeg ikke er alene om dette :p haha ! Hadde ikke slike plager, som jeg husker i mitt forrige svangerskap :p

Haff. Dette har jeg lurt på å. Føler jeg lekker hele tiden :p godt å ikke være alene :p

Back
Topp