Fostervannslekasje?

SensommerSpire

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
jeg har vært å badet i dag og da jeg gikk opp av vannet synes jeg det bare fortsatte å renne mellom beina. Kom meg på toalett for å ta en liten sjekk like etterpå. Syntes da jeg så to stråler mens jeg tisset. Når jeg stoppet å tisse så fortsatte den andre strålen i 3-4 sekunder. Gjentok dette en 2-3 ganger med samme resultat. Etter en dusj og påkledning renner det ikke, men er blitt våt der nede igjen.

Kan det være fostervannslekasje? Er det noe jeg bør gjøre? Mini ble også aktiv i magen etter jeg gikk opp fra badet om det har noe å si.

Er 27 uker

jeg har vært å badet i dag og da jeg gikk opp av vannet synes jeg det bare fortsatte å renne mellom beina. Kom meg på toalett for å ta en liten sjekk like etterpå. Syntes da jeg så to stråler mens jeg tisset. Når jeg stoppet å tisse så fortsatte den andre strålen i 3-4 sekunder. Gjentok dette en 2-3 ganger med samme resultat. Etter en dusj og påkledning renner det ikke, men er blitt våt der nede igjen.

Kan det være fostervannslekasje? Er det noe jeg bør gjøre? Mini ble også aktiv i magen etter jeg gikk opp fra badet om det har noe å si.

Er 27 uker

Ingen direkte erfaring så tidlig i svangerskapet, men da vannet mitt gikk forrige gang, åtte dager over termin, så lakk jeg litt utover dagen. F.eks hvis jeg bøyde meg framover så kjente jeg tydelig at det rant litt fostervann ut. Det fylles jo stadig opp med fostervann så det vil alltids være vann igjen. Men tror jeg ville kontaktet fødeavdelingen i ditt tilfelle. :) Bare for å få en eksperts mening på det. ♡

Er 27 uker
Ta på bind, hvis det fortsetter å lekke kan du lukte på det. Er det en søt lukt? Ring til føden for å høre om du bør komme inn på en sjekk.

Mannen ville ikke ta noen sjangser så ringte føden. Fikk beskjed om å legge i bind og hvis det var gjennomfuktet etter 30-60 min skulle jeg komme på sjekk. Det kunne vært at det bare hadde samlet seg litt vann etter badingen :) jeg skulle egentlig gå rundt for å sjekke, men så fikk vi middagsbesøk.. Kjennes ikke vått ut da så det var sikkert ikke noe farlig :)

Føler meg litt teit i ettertid da som ringer føden i uke 27 :p fordi det rant litt etter å ha badet

Mannen ville ikke ta noen sjangser så ringte føden. Fikk beskjed om å legge i bind og hvis det var gjennomfuktet etter 30-60 min skulle jeg komme på sjekk. Det kunne vært at det bare hadde samlet seg litt vann etter badingen :) jeg skulle egentlig gå rundt for å sjekke, men så fikk vi middagsbesøk.. Kjennes ikke vått ut da så det var sikkert ikke noe farlig :)

Så bra du ringte, og at det ikke kjennes vått ut lengre. Sikkert ikke noe farlig, men greit å være litt obs :)

Føler meg litt teit i ettertid da som ringer føden i uke 27 :p fordi det rant litt etter å ha badet
Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. ;) Ikke noe å føle seg dum for.

Det er vel det :) får håpe alt går fint fremover så jeg ikke kommer pp føden med en evig lang logg på kommunikasjon frem mot fødselen!
Ingen bryr seg om det altså. Jordmødrene er proffe og det er deres jobb å besvare henvendelser og foresta seg vurderinger. Du får heller prøve å slappe av og nyte den siste tiden :)

Synes ikke det var teit at dere ringte! Vet ikke med alle andre, men jeg pleier ikke å lekke etter jeg har badet. :D Hehe! Men godt du ble kvitt bekymringen ♡

Back
Topp