Fostervannlekasje eller utflod??

tezla

Blir kjent med forumet
Har den siste uken vært kliss våt i trusa..kjenner at d «bobbler» nedentil å at d renner noe flytende ut hufsa flere ganger om dagen..vet utflod kommer i alle slags varianter i graviditeten, men dette har jeg aldri opplevd før! Er helt blankt og ikke urin! Noen som har erfaring eller opplevd noe lignende?? Har tenkt på å ringe føden for å høre, men vil liksom ikke plage de pga evt utflod[emoji28]er 24+1 i dag med nr 6[emoji847]

Jeg har masse "vannete" utflod, og har alltid relativt store våte områder i trusa. Jeg er 24+5 med nr 4

Men er du bekymret skal du selvfølgelig ringe noen for å forhøre deg. Kanskje jordmor kan være behjelpelig med råd

«Lekker» selv lett gjennom både undertøy og tynne dongeri bukser i løpet av en dag.. Er gjennomsiktig men tenker det må være utflod, da det er slik jeg har hatt fra starten av (bare kanskje mer nå), og når det treffer svart bukse så blir det gjerne litt hvitt også.

Men er jo ikke farlig å ringe en gang for mye om du er bekymret :)

Hadde selv denne tanken tidligere i svangerskapet, og fikk høre at ved fostervannslekkasje, vil det lukte "søtt" i trusa og ikke "utflod-lukt". Ta på truseinnlegg og sjekk farge, lukt osv. Hvis du synes det lukter søtt, kan du jo ringe til føden og si det :) Da blir du kanskje mer betrygget! Ellers tipper jeg det sikkert bare er utflod. Hvis det er varmt klima der nede ila. en dag, blir ofte utfloden mye mer tyntflytende og kan vel minne om fostervann!

Jeg har igjennom hele svangerskapet hatt tidvis vannaktig utflod. Når den tørker blir den hvitaktig. Ved fostervannslekkasje skal man visst "lekke" mer når man ligger. Dersom det kom plutselig nå, ville jeg ringt føden å spurt om å få en sjekk. Alltid bedre å spørre en gang for mye enn for lite :)

Back
Topp