Fostervann?

Latterfrosken

Forumet er livet
Tror kanskje jeg drivser og lekker litt fostervann innimellom jeg, det har vart i ca 5 uker nå. Ikke hver dag, men av og til. Det er en blank veske som kommer ut. Er det normalt, eller farlig? Flere som har dette? Håper på svar.

hei
det samma hadde jeg i en periode, men tror ikke det er foster vann, for jeg trodde oxo kansje det kunne være det men det var det ikke. så plutselig stoppa det opp og da tenkte jeg ikke noe mer over det. men du kan jo ringe jord morra di eller legen din og spørre hva dette kan være.
lykketil [:)]

Jeg har også gått og vært engstelig for at jeg lekte fostervann. Snakket med legen om det på forrige kontroll. Han sa det var ekstremt sjeldent at noen leker fostervann, ofte personer som har operert på livmorhalsen o.l. I tillegg sa han at hvis fostervannet går så tidlig, så går det skikkelig, og at det er mer aktuelt at det kan leke litt mot slutten av svangerskapet. Men de kan teste det, hvis du ikke klarer å roe deg. Jeg venter og ser. Mest sannsynlig er det økt utflod, + at jeg leker litt fra urinrøret også[:-]. Har roet meg med det legen sa. Av og til hjelper det å få snakket med noen om det. Hadde tatt kontakt med jordmoren din eller legen din hvis du stresser mye med det.

Ok, takk for svarene, ble litt letta nå..
Får håpe det gir seg, skal til jordmor neste uke, så jeg får spørre hvis det ikke har gitt seg.

hei det må du sjekke opp... jeg trodde ogsåat jeg gjorde det og ringte inn på sykehuset måtte da komme med en eneste gang.... var på sykehuset to ganger i løpet av den dagen for å ta div prøver og hadde lekket noe, men alt sto bra til... hvis det har gått hull på hinna så kan det være farlig for babyn... sjekk det opp...

Det hørets ut som vanlig utflod mange gravide jenter har. Dette tok min jordmor opp som et trema ganske tidlig med meg. Men jeg har ikke merket noe til det, og hadde jeg ikke hørt om det hadde nok jeg også blitt engstelig!

Ikke for å skremme deg altså men hadde jeg vært deg ville jeg fått sjekka livmortappen om den er som den skal eller om den er svak....hvis den er svak så har det skjedd at man kan senabortere.Jeg har også hørt at det er normalt å miste litt,men det er jo greit å fått sjekka det=) Lykke til [:)]

Back
Topp