Hei. Har i noen uker hatt mistanke om at jeg lekker fostervann. Glemmer å ta dette opp med jm hver gang. Dusjet for en time siden, og trusa er allerede fuktig tvers gjennom. Som om man har vasket den og vrengt den opp for å henge den til tørk. Ringte føden og hørte om hva prosedyrene var ved mistanke. Hun forklarte flere ganger at det ikke gikk an å lekke fostervann. At dersom vannet gikk, ville man tydelig kjenne dette. Jeg forsøkte å forklare at jeg selvfølgelig ikke tror at vannet har gått, men at jeg lekker da det ikke lukter noenting, og det er ikke utflod. Hun var bastant på at det var utflod. Det er ingen merker i trusa, kun luktfri veldig fuktig truse. Følte meg passe dum på tlf. Hun sa jeg kunne komme inn for å ta en prøve, men gjentok seg selv hele tiden om at det må ha vært utflod, for jeg har umulig hatt vannavgang i uke 29+3. Det var ingenting som het "å lekke fostervann". Enten gikk vannet med en gang, ellers var det utflod. Og hadde det lekket i flere uker, ville jeg allerede hatt infeksjon.
Man blir jo forvirra når man er førstegangsfødende og blir møtt med dette på tlf. Må bare le litt av hele greia.
Hva mener dere? Er det ingenting som heter "å lekke fostervann"? Jeg kommer ikke til å dra inn på føden i dag, men ringer i morgen og håper å få snakket med en annen jm, og forteller hva hun i dag sa, og evt. drar inn da.
Man blir jo forvirra når man er førstegangsfødende og blir møtt med dette på tlf. Må bare le litt av hele greia.
Hva mener dere? Er det ingenting som heter "å lekke fostervann"? Jeg kommer ikke til å dra inn på føden i dag, men ringer i morgen og håper å få snakket med en annen jm, og forteller hva hun i dag sa, og evt. drar inn da.
Last edited: