Fostervann

Bliss_nr2

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Sommerfuglene
Noen her som har lekket fostervann og kan fortelle litt om det?
Evt noen som har lekket fostervann og hatt utvannet utflod?

Er så usikker. Har hatt endel utflod hele svangerskapet, men synes det er så veldig vannete. Og syntes muligens det har økt nå samt at magen har synket bittelitt. Kanskje ønsketenkning. Babyen ligger med hodet godt ned i bekkenet og på ul på fredag viste at det var mindre fostervann nå enn før 1 mnd siden, men det var ikke urovekkende lite og innenfor normalen.
 
Jeg har lurt noen ganger, for det har vært helt vått og helt gjennomsiktig (og ikke laget merke i truse/truseinnlegget) og uten lukt (altså ikke urin). men aldri vært lekkasje. Men skal jo sies at det er vanligere siste mnd før termin enn rundt midtveis + som jeg har opplevd det!
 
Jeg har ikke lekket fostervann (så vidt jeg vet ihvertfall), men har hatt en del utflod stort sett gjennom hele svangerskapet. Noen ganger litt melkeaktig, andre ganger som vann. Det har kanskje tatt seg opp mer nå på slutten, og det er gjerne bare vått, uten lukt eller farge, men såpass at jeg skifter truse. Har i grunn ikke tenkt noe på at det kan være fostervann:bored:, for det er jo veldig normalt å ha økt utflod under svangerskapet.
 
Fostervann lukter veldig spesielt, så det burde være mulig å lukte hvis det er en viss mengde av det.
Lukter sæd og nesten litt kloraktig.
 
Her har det bare vært veldig vannete utflod.
Hadde mye en periode og var inne for å sjekke om det var fostervann, men det var det ikke heldigvis.

Om du er usikker er jo det bare å ta en telefon til føden og høre med de :)
 
Jeg lakk i uke 39+4 med storebror. Da kom det litt og litt pga hodet var festet. Trudde jeg tisset litt på meg, men når jeg gikk på do såg jeg det var lysrosa i innlegget så det var visst fostervann. Jeg hører folk sier en kan "lukte" det, men det stemte ikke med meg. Det er altså veldig individuelt. Veldig vanlig på slutten med mye og vannaktig utflod, er du bekymret så kontakt føden :)
 
Tusen takk for svar. Da ser jeg ann litt til...jeg har nedsatt luktesans så det skal lukte rimelig mye evt før jeg kjenner lukt, men det er sånn at det blir vått nok til å bytte truse ,men det renner ikke nedover lårene eller igjennom buksa.
 
Ehm, du kan jo evt prøve å smake.....[emoji85] var litt usikker her en dag og etter mange lukteforsøk tok eg en finger inn og rota litt rundt, fikk med masse hvitaktige litt flytende greier, smakte i nærheten av det eg forventer av utflod, litt surt/syrlig, ikke godt. Litt som mannens kyss etter at han har slikka meg der [emoji85][emoji85][emoji85][emoji85]
Beklager detaljer [emoji85]
 
Ehm, du kan jo evt prøve å smake.....[emoji85] var litt usikker her en dag og etter mange lukteforsøk tok eg en finger inn og rota litt rundt, fikk med masse hvitaktige litt flytende greier, smakte i nærheten av det eg forventer av utflod, litt surt/syrlig, ikke godt. Litt som mannens kyss etter at han har slikka meg der [emoji85][emoji85][emoji85][emoji85]
Beklager detaljer [emoji85]
Ha ha ha! Ikke noe å beklage, hvem har vel ikke smakt på seg selv på én eller annen måte;)
Har stoppet opp litt nå, så da er der nok ikke fostervann...
 
Er det fostervann skal du ikke gå lenge pga infeksjonsfare!!

Jeg lakk natta får fødsel. Ikke mye, men mer enn tynn utflod fra før. Sånn at det havna litt i trusa da jeg reiste meg. Var veldig usikker. Kunne ikke si jeg syntes det lukta spesielt. Ringte føden og kom inn på sjekk. Der testa de hva det var. Hun jordmoren trodde ikke det var fostervann pga mengden da flergangs pleier å lekke mer, men de sjekket for det og godt var det! :)

Så ikke vent om du lurer :)
 
Jeg lekket fostervann med første. For å sjekke det hjemme fikk jeg beskjed om å først tørke meg, så ta på en nytt bind, legge meg på ryggen på gulvet og hoste 3-4 ganger. Om det var fostervann så ville det komme ut da.
Og gjerne dra inn på sjekk.
 
Back
Topp