Fostervann lekkasje?

Man kan lekke litt, men vet ikke hvor tidlig det kan starte. Men kroppen produserer nytt av seg selv, så burde ikke være noe problem. Men om du lekker mye, kan det sikkert være lurt å rådføre seg med lege eller jordmor [emoji4]

Nei, fostervann skal ikke lekke før fødsel i grunn. Mistenker du dette?

Man kan lekke litt, men vet ikke hvor tidlig det kan starte. Men kroppen produserer nytt av seg selv, så burde ikke være noe problem. Men om du lekker mye, kan det sikkert være lurt å rådføre seg med lege eller jordmor [emoji4]

Jeg mistenker at det lekker hos meg da det kjennes nesten som jeg tisser på meg. Det er ikke utflod siden vannet er helt blank. Det kommer masse hver dag og opptil flere ganger.

Syns jo det hørtes veldig tidlig ut med tidlig vannavgang... jeg ville ringt lege/ jm og forhørt meg!

Jeg er i uke 9 nå. Skal forhøre meg imorgen. Men er det vanlig at det lekker mye tidlig i svangerskapet?
Ring lege, ikke for å uroe deg, men trur ikke det er så vanlig?! Jeg var på føde obs på rom med en som hadde strengt sengeleie fra uke 20 på grunn av det. Så greit å sjekke opp, mer fornuftig svar fra de enn et forum[emoji173]

Jeg har også det samme som du beskriver! Det er ikke hele tiden og heller ikke hver dag. Men ser ut og føles som vann. Jeg har ikke vært bekymret da jeg har lest på nettet at det er vanlig utflod :/

Lukt på det. Fostervann skal visst lukte veldig søtt. Også er det vanlig med tynn, blank utflod i svangerskapet, pga hormoner. Men hvis du er bekymret, ville jeg snakket med lege :)

Jeg måtte Google, for jeg opplever det samme, fra tid til annen, jeg også, men har tenkt at det er utflod, noe det mest sannsynlig er hos meg, hvertfall

Lukt på det. Fostervann skal visst lukte veldig søtt. Også er det vanlig med tynn, blank utflod i svangerskapet, pga hormoner. Men hvis du er bekymret, ville jeg snakket med lege :)

Jeg måtte Google, for jeg opplever det samme, fra tid til annen, jeg også, men har tenkt at det er utflod, noe det mest sannsynlig er hos meg, hvertfall

Tusen takk for utfyllende svar!:) skal på TUL imorgen så skal forhøre meg med gynekologen da :)

Tusen takk for utfyllende svar!:) skal på TUL imorgen så skal forhøre meg med gynekologen da :)

Bare hyggelig. Kjenner til følelsen av å engste seg :nailbiting:
Lykke til i morgen! Ja, du får høre med han. og gjerne fortell oss etterpå hva han sier det er :)

Nei det er ikke vanlig å lekke fostervann. Hverken tidlig eller senere i svangerskapet. Det skal ikke forekomme. Men så er det som Olaf sier at det er vanlig å ha tynnflytende utflod, og fostervann smaker søtt :-) lykke til på TUL. Håper alt står bra til med spiren :-)

Hvis det er slike mengder du beskriver tror jeg ikke det kan være fostervann? Jeg leser meg til at det bare er ca 10-20 ml fostervann i uke 10. Men få det sjekket uansett! Bedre en gang for mye enn en gang for lite!

Lille babyen vår har der helt super bra❤️❤️
Vår fantastisk gynekolog kunne se oss inn i øynene og virkelig si at vi blir foreldre til november sa han idag ❤️

Baby sprellet og beveget masse under TUL ❤️Helt herlig syn og opplevelse❤️
IMG_7664.JPG

Lille babyen vår har der helt super bra[emoji173]️[emoji173]️
Vår fantastisk gynekolog kunne se oss inn i øynene og virkelig si at vi blir foreldre til november sa han idag [emoji173]️

Baby sprellet og beveget masse under TUL [emoji173]️Helt herlig syn og opplevelse[emoji173]️
Vis vedlegget 223627

Gratulerer, så fiiiiin [emoji173]️

Back
Topp