Fostervann eller utflod?

Håp!

Mamma til et lite frø <3
Septembermødre <3
Har merket mer tyntflytende utflod i truseinnlegget, med annerledes konsistens og lukt enn vanlig. Ringte føden idag for å spørre om hvordan jeg kan være sikker på at det er utflod og ikke fostervann, jordmor mente man ikke kunne vite det sikkert så hun ville jeg skulle inn til sjekk. Fikk bare en rask ultralyd der legen konstanterte at jeg hadde normal mengde fostervann, men ingen annen sjekk. Tror det var på slutten av dagen, men syns det var litt vel raskt. Det kan vel lekke litt uten å påvirke mengden (siden fostervann fornyes tenker jeg)? Jeg skulle bare ta kontakt, og være obs på lukt og mengde. Det skulle visst lukte som sæd.

Tenker at det sikkert bare er utflod, siden det er veldig vanlig med økt mengde, men syns det er litt vanskelig å vite når man skal ta kontakt med føden. Hun på telefonen var veldig på at det beste er å sjekke en gang for mye, men legen var veldig rask og jeg følte ikke hun hadde tid til å høre på noe jeg sa.. Vanskelig å vite om alt virkelig er bra nå synes jeg! Noen som har opplevd lignende, eller vet noe mer om dette temaet?

Har tenkt samme tanken faktisk, lurer på om jeg lekker fostervann, men at der er nok fordi det lekker sakte.. :)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har tenkt akkurat den samme tanken flere ganger de siste døgnene. Mengde utflod har økt veldig, og må bytte truseinnlegg flere ganger om dagen. Det som kommer er helt blankt og tyntflytende, lukter annerledes (litt søtt/emment) mm. Jeg har også flere ganger lurt på å ringe føden, men får meg liksom ikke til det.

Jeg har også hatt veldig annerledes utflod den siste uka, helt tynnflytende og blank... Kan ikke huske at det var slik sist..... Men så lenge det er blankt og ikke misfarget er jeg i grunn ikke så bekymret...

Har også hatt det! Endret seg i både form og mengde men regner i grunnen bare med at det er normalt.

Jeg har lest at det faktisk er mange som tar feil på slutten. For det kommer økt mengde utflod, og man kan tro det er fostervann. Så det er nok bare utflod:) Det stod om dette i en svangerskapsbok.

Jeg begynte å lekke fotervann med nr.2. Hadde voldsomt med kynnere og nedpress, og merka at truseinnlegget ble vått fort. Reiste på en sjekk og da viste det seg at det var fostervann. Det var rundt terminen, så de satte meg i gang.
Denne gangen har jeg også mye nedpress, kynnere og mensensmerter. Og mere uflod. Var redd det var fostervann, men har funnet ut at det bare er tynn uflod. Føles i blandt som om det renner.. ekkelt!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Dumt at det skal være så vanskelig å vite forskjell!

Well thank you!!
Dette her har jeg og "slitt" med i en ukes tid nå! Kan ikke være tilfeldig eller o_O

Betryggende at jeg ikke er alene om dette ihvertfall! Har en jordmortime neste tirsdag, så får spørre igjen da. Det er visst veldig vanlig med vannaktig utflod, men samtidig så kan det jo være fostervann (slik som Veslesnuppis opplevde). SÅ vanskelig å være sikker!

Ett lite råd.. lukt på det. Lukter det søtt kan det være fostervann. Er dere i tvil så sjekk det ut med en gang!!!!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp