Fostersekken fyller ikke hele livmoren?!

Gunnrid

Betatt av forumet
Var på ultralyd tirsdag som var, siden jeg spottet litt brunt i uke 8 og jeg sliter med angstproblematikk. Jeg var da 10+3. UL viste et sprellende foster og masse liv, til vår store glede. Gynekologen var ganske «fersk», og trengte hjelp av en mer erfaren gynekolog, da hun såg at fostersekken og fosteret ikke fylte hele livmoren på en måte. Har prøvd å lage en skisse av det jeg mener, sorry elendig skisseferdigheter og strek-foster[emoji23] Det såg ut som væske som hadde samme konsistens som væsken i fostersekken. Den erfarne gynekologen mente alt såg normalt ut og at fostersekken ville komme til å fylle ut resten av livmoren etterhvert som fosteret voks. Ikveld har jeg spottet litt brunt igjen, og er selvfølgelig bekymret igjen. Er det andre som har sett at gostersekken ikke «fyller» hele livmoren?? Klarer ikke å slappe av liksom... er 10+6 idag. IMG_1509.jpg

Trodde det var helt normalt? Legger ved tidlig UL bilde av mini, uke 9+2.
Er jo masse sort område rundt baby? Det fyller jo ikke hele greia? Da ville de jo ikke ha plass til å vokse?
Mulig jeg er på jordet, men hadde aldri tenkt på det som unormalt?

Vedlegg

• C87FAB0F-547C-44E6-ADF2-C23E53B99EE0.jpeg
    C87FAB0F-547C-44E6-ADF2-C23E53B99EE0.jpeg
    434,3 KB · Visninger: 103
Trodde det var helt normalt? Legger ved tidlig UL bilde av mini, uke 9+2.
Er jo masse sort område rundt baby? Det fyller jo ikke hele greia? Da ville de jo ikke ha plass til å vokse?
Mulig jeg er på jordet, men hadde aldri tenkt på det som unormalt?

Ja, men hos deg fyller fostersekken hele livmora også :) Hos meg ser du ytterkanten av fostersekken og så et væskefylt tomrom på utsiden av fostersekken...

Helt normalt det [emoji6] ul bilde 8+1, ser en svak ring rundt babyn der [emoji6] IMG_9548.JPG

Hvis en erfare gynekolog sier at det er normalt ville jeg stolt på det. Jeg har også spottet brunt titt og ofte gjennom denne graviditeten, men alt har vært helt normalt. :)

Hvis en erfare gynekolog sier at det er normalt ville jeg stolt på det. Jeg har også spottet brunt titt og ofte gjennom denne graviditeten, men alt har vært helt normalt. :)

Ja, har spottet brunt her og der jeg også, men det har som regel vært ifb med avføring (sorry[emoji85]), eller den uka jeg skulle hatt mensen om jeg ikke var gravid. Igår kom det helt av seg selv, og de siste ukene har jeg vært så trøtt og sliten at det kom ikke av overanstrengelse akkurat[emoji23] Men som sagt; jeg sliter litt med engstelse, og vi skulle egentlig ha vært på vei til IVF nå, etter 3 år med prøving. Plutselig satt spiren i sommer, og nå er jeg livredd for å miste sånn at vi må begynne helt på nytt igjen... :( Er uke 11+1 idag.

Det var jo litt beroligende å ikke være aleine om det![emoji28] Hvor langt på vei er du? Sa gynekologen noe om det når du var på UL?

Jeg er 11+2 i dag, skal på ny ul på fredag [emoji6] Hun sa ingenting, om du går på YouTube og ser videoer fra tidlige ul’er ser du at det blir sånn i noen vinkler og ikke i andre [emoji6]

Først og fremst på jeg si at det var et nydelig foster hehe

Ville også stolt på gu .

Med nr 2 spotta jeg masse og blødde , trodde jeg hadde mensen på en rar måte før de fant ut at jeg var gravid. Men alt gikk bra . Veldig godt at du blir fulgt opp også likevel.

Back
Topp