Fosterlyd

L24

Glad i forumet
Var hos legen i dag egentlig pga diarre og trengte syke melding. Samtidig ville han sjekke foster lyden, men han kunne ikke høre noe. Jeg har ikke hatt noen blødninger el.
Han sa at de luftfyldte diare tarmene kunne gjøre slik at han ikke hørte noe. Men så kikket han på treminen en gang til og sa at det var vanlig å ikke høre noe enda.
Fikk time om en uke, håper han hører noe da. Ble litt bekymra jeg.
Når hørte dere foster lyden første gang?

Sist hørte jeg hjertet slå i uke 12.. Denne gangen prøvde vi i uke 14, men han fant ingenting.. Jeg ble litt bekymra, så ejg fikk tidlig ultralyd.. Og alt var jo selvfølgelig bare bra..
Han lå bare litt langt inn og ned (dypt sa legen), men så har jeg litt ekstra polstring og.. [;)]

Kommer så an på hvordan babyen ligger, er nok helt normalt!!

hei,da jeg gikk med førstemann(8ÅR SIDEN) sjekket jordmor om hun fant fosterlyd i uke 13,men nei den var ikke der,jeg ble kjempe redd.kom igjen i uke 14 og da fant vi den. en uke har mye å si, nå så tidlig i svangerskapet. jeg er no i uke 14 og har fått hørt fosterlyden 2 ganger,helt utroligt.

Hørte hjertelyd første gang i uke 17. Da han skulle høre etter hjertelydene til babyene mine i uke 22 fant han kun den ene. Fikk UL. Den andre hadde lagt seg til godt bak, og sprellet som bare det[:D] Så det er ikke uvanlig selv så sent i svangerskapet å ikke finne hjertelyd...

Hei
jeg hørte fosterlyden første gang i uke 14, men det var hos jordmora.. og når jeg var hos legen min for tre dager siden spurte jeg om han kunne lytte om vi hørte noen fosterlyd, men han mente det var AAAAAALT for tidlig..... så han gadd ikke en gang prøve å høre... hmmm disse legene asså[:'(]

Takk for alle svar ble litt bekymra jeg men roet meg litt.
Jeg ser at mange her er litt opgitte over legene sine men jeg må da være en av de heldige. Uansett om jeg kun er til lege pga andre ting så slipper jeg å betale han kaller det svangerskaps kontroll. Han fikser alle ting for meg som feks time hos jordmor og greier. Han prøver alt han kan for at jeg skal føle meg vel.
Var jo hos legen for å få sykemeld men da jeg kom inn ville han høre etter foster lyden og ordne noen pappirer ang svangerskapet ( alt dette selv om jeg hadde time til dette neste uke) Jeg lurte da på om jeg skulle komme neste uke uansett og det skulle jeg.
Jeg er veldig fornøyd med legen min.[:D]

Er jo så ekkelt når man ikke hører noe. sitter jo bare å tenker og funderer. men alt er sikkert ok. med første min hørte vi ikke noe før i uke 18. og nr 2 hørte vi det i uke 12. så...[;)] alt er sikkert ok

Fikk høre lyden i uke 11 vi. Men legen forberedte oss på at det ikke var sikkert vi kunne høre det, og at jeg ikke måtte bli skuffa. Var egentlig veldig tidlig. Men vi hørte den godt og tydelig.
Skal til legen på mandag, litt spent på om han sjekker da også... (uke 15+4) [:)]

Back
Topp