fosterlyd?

Jorisk

Flørter med forumet
Når er det vanlig å høre fosterøyden på legekontroll...
Var til legen i dag og skulle for første gang høre den... men hun kunne ikke finne den (prøvde ikke særlig lenge...). Er dette vanlig?

de små luringene kan i noen tilfeller lure seg unna....men i uke 23 skal man høre hjertelyd godt ja...jeg fikk høre min første gangen i uke 12...den var klar og tydelig...ikke bekymre deg...iallefall ikke før neste gang du evt. ikke hører noe da heller...

Jeg var hos jordmor i uke 15, jeg kunne da høre både hjertelyd samt bevegelser. Før vi startet gjorde hun meg oppmerksom på at det ikke var sikkert at jeg kom til å høre noe. Det kommer litt an på hvordan fostret ligger. Slik jeg forsto det så var ikke dette uvanlig. Håper likevel at du snart hører lyd, det var en opplevelse[:)]

Hmmm...Uansvarlig lege spør du meg!?[&:]
Såpass langt på vei så bør en jo høre hjertelyd,jeg selv fikk høre hjertelyd ved 15-uker...
Ta og bestill deg en slik "halv-time" hos jordmor og si det er for du ønsker å høre hjertelyd![;)]
så skal du nok få høre nurket ditt...

måtte bare slenge på...at viss du kjenner spark fortsatt så er jo det et tegn på at alt er iorden iallefall[:D]

Første gang jeg hørte fosterlyden var på kontroll 12 uker på vei. Begynte faktisk å gråte, for lyden var så PERFEKT!!!!

Hvis ikke de lette etter lyden er den nok der, men det er jo dårlig at legen ikke gidder lete så lenge.

Jeg har kjent spark hver dag... har også et jordmorstetoskop her hjemme... Nå kan jeg jo ikke høre selv - men kjæresten min mener han har kunnet høre hjertet med det... Syns bare det var rart at ikke legen kunne finne det... Eller lett litt lenger etter det... Hun sa heller ikke noe om hvorfor hun ikke fant det... Men, men...

Jeg fikk høre fosterlyd første gang i uke 10 og har fått høre det hver gang siden. Men en må lete litt da, det virker som den lille liker og gjemme seg litt.
Har dobbler selv hjemme, ikke like go som den legen og jordmora bruker, men jeg klarer og finne hjertelyden selv. Bebisen min liker og leke gjemsel tror jeg. for når jeg finner den så kan den plutselig forsvinne, så jeg må begynnde og lete igjen.

hei...
æ va vell 14 uker på veg når æ fikk høre så vidt hjertelydan.[:D].. jordmor sa at foster e så liten og hjerte helt minimalt enda da at man må ha hell også m får å høre lydan.og så vill dem ikke plage foster så lenge med stetoskopen, sa hon

Takk for masse svar [:)]
Regner med å få hørt hos jordmor om en mnds tid ihvertfall!

Er du bekymra synes jeg du skulle ta kontakt med jordmora. dem er ofte litt mer forståelsesfulle enn legene... Jeg fikk ikke gå fra en kontroll uten at hjertelyden var sjekka... [:)] Men hvis du merker liv så er det jo sannsyneligvis ingen fare! [:)]

Er nok ikke noe farlig... Syns bare jeg kunne fått litt mer informasjon osv... Får bare se hos jordmor om 3 uker!

virker som at leger og jordmødre tar veldig lett på smerter o.l under svangerskapet så lenge man ikke blør...har hatt noe små plager selv, og hver gang jeg har hvert urolig for noe som f.eks hjertelyd, sammentrekkninger osv så er det en klapp på skulderen og vel hjem!!!!
(fordi jeg ikke blør)....

så da får vi krysse fingrene alle mann for at de har rett, og ikke minst at de vet hva de driver med[:)]

Ja, og så får vi bare være så irriterte vi vil på dem på privaten [;)]

hehe, ja hadde det bare hjulpet oss noe mer[:)]

men tror det er bra og si ifra, for man vet jo aldrig....
ingen lege eller jordmor som kjenner våre kropper og følelser, så føler man det er noe galt så må man jo bare...slipper man lang tid med grubling og fortvilelse, for det er vanskelig og unngå desverre[:o].

Stoler på at jeg kjenner liv hver dag! da må jo også hjertet fungere... + at alt så bra ut på ultralyd!
Er ellers ikke så flink til å si ifra... Bare flink til å irritere meg for meg selv... [:@]
Men, men... Er visst ikke baremeg som ikke er helt fornøyd med legen... Så det overlever jeg nok [:)]

Back
Topp