Fosterlyd..

Mailykke2

Forelsket i forumet
Jeg vet at det ofte ikke stemmer med fosterlyd og kjønn, men med 2,5 uke til oul er jeg veldig spent på hva som bor i magen!
Hjertelyden i dag (16+2) var 150, veldig likt som med førstemann (jente da) :)

Har ikke så veldig stor tro på den teorien:p Når jeg var gravid med sønnen min lå frekvensen på 140-160 og gutt skal vel være under 140 i følge teorien;) denne gangen er den ca 150 sist jeg sjekket:)

Jeg tror ikke helt på den, nettopp fordi det ofte ikke stemmer stemte med meg sist, ei venninne nå, så er spent

Her hadde sønnen stort sett mellom 150-160. Nå har fosteret hatt mellom150-165 slag, og det er en til gutt:)

Last edited:
Dere som har brukt doppler, jeg trenger hjelp fra deres erfaringer..
Hørte med doppler idag til morgenen, og den lå like under 100. Hørte tydelig at det ikke var min puls, men fosteret sitt. Alle andre ganger jeg har hørt, så har den liggi mellom 140-170.
Noen andre som har opplevd dette, men likevel at alt stod bra til?

Her har det stemt både på meg og et par venninner (+ mamma). Så jeg synes det er litt artig å se. Gutten her lå på 140-155, mens jenta i magen ligger på 155-165.

Bare et spørsmål, er det ikke sånn at hjertelyden er litt raskere helt tidlig i svangerskapet og går litt ned? Var i hvertfall det med meg forrige gang, og ser ut til at det skjer det samme nå også.

Jeg spurte om dette da jeg var til ul og fikk til svar at hjertelyden er lik så tidlig i svangerskapet. Det er på slutten det kan skille noe. Og innen den tid har man jo sett kjønn for lengst..

Med gutten her så lå det på 120-150 med jenta så lå det på 140-168

Bare et spørsmål, er det ikke sånn at hjertelyden er litt raskere helt tidlig i svangerskapet og går litt ned? Var i hvertfall det med meg forrige gang, og ser ut til at det skjer det samme nå også.

Det stemmer:) Jeg fant hjertelyd allerede i uke 8/9. Da var hjertelyden 170 i minuttet, kontra 158 sist jeg fant den (uke 14) :)

Tror dette stemmer, jeg forstod det i alle fall sånn på fastlegen min :)

Back
Topp