Fosterets puls og kjønn

Spirebaby

Blir kjent med forumet
På de to siste legekontrollene så har pulsen til lillegull blitt målt til 160. Jeg har lest at pulsen tidlig i svangerskapet kan si noe om kjønnet. Det vil si puls på 150-160 er jente og puls under det er gutt. Jeg spurte legen om dette er dokumentert, men han sa at det ikke finnes noen tall på dette. Han visste heller ikke hvordan denne informasjonen hadde dukket opp, men han hadde også hørt om det. Noen av dere andre som vet?

Skal jo på ultralyd neste uke og får sikkert vite kjønnet da, men jeg er jo så spent
 


Spirebaby skrev:
På de to siste legekontrollene så har pulsen til lillegull blitt målt til 160. Jeg har lest at pulsen tidlig i svangerskapet kan si noe om kjønnet. Det vil si puls på 150-160 er jente og puls under det er gutt. Jeg spurte legen om dette er dokumentert, men han sa at det ikke finnes noen tall på dette. Han visste heller ikke hvordan denne informasjonen hadde dukket opp, men han hadde også hørt om det. Noen av dere andre som vet?

Skal jo på ultralyd neste uke og får sikkert vite kjønnet da, men jeg er jo så spent

Hei Spirebaby,

Lillesøsters puls har ligget på 150-165, den siste tiden på 150, dette stemmer jo med at vi venter jente, men med sistemann, sa legen at dette blir nok jente med 158 i puls, men på UL var det jammen guttSå aner virkelig ikke om det stemmer før men kommer nærmere termin med under 140 for gutt og over for jente??

Går det bra med deg ellers? Det er jo litt artig at vi er 3 som er "bittelitt" eldre som har termin i august...
 


Snodig skrev:



Hei Spirebaby,

Lillesøsters puls har ligget på 150-165, den siste tiden på 150, dette stemmer jo med at vi venter jente, men med sistemann, sa legen at dette blir nok jente med 158 i puls, men på UL var det jammen guttSå aner virkelig ikke om det stemmer før men kommer nærmere termin med under 140 for gutt og over for jente??

Går det bra med deg ellers? Det er jo litt artig at vi er 3 som er "bittelitt" eldre som har termin i august...



Ikke godt å vite det der med puls nei.
Ja, takk, det går bra med meg. Kjenner at formen er bedre nå enn på lenge. Deilig å kjenne at man kan være seg selv igjen uten denne forferdelige kvalmen og trettheten. Har mer energi nå enn på lenge.

Hvordan er formen din da?
 
Ikke godt å vite det der med puls nei.
Ja, takk, det går bra med meg. Kjenner at formen er bedre nå enn på lenge. Deilig å kjenne at man kan være seg selv igjen uten denne forferdelige kvalmen og trettheten. Har mer energi nå enn på lenge.

Hvordan er formen din da?
 
Hei Spirebaby,

Så godt å høre at det går bra :)

Formen her er også stort sett grei, bare litt ekstra trøtt, men med å hvile litt etter jobb går det veldig bra. Kjenner masse liv fra lille frøkna i magen, så jeg koser meg og gleder meg over å snart være halvveis
Er det lenge til du skal på UL? 
 
Her har pulsen ligget på rundt 160 tidligere og i morgen er det ultralyd så da får vi se..spennende 
 


Zpire skrev:
Her har pulsen ligget på rundt 160 tidligere og i morgen er det ultralyd så da får vi se..spennende 


Lykke til på UL i dag Zpire Gleder meg til å høre resultatet etterpå...
 
Det stemmer for mine - to gutter med puls under 155, og ei jente med puls over :)
 
Pulsen var på 148 i dag og i magen bor det ei lita jente 
 
Jeg tror ikke på noen sammenheng med målbar puls og kjønn. Det er nok bare selvoppfyllende profetier :-) Vi mennesker ser ofte flere sammenhenger enn det som kan vitenskaplig bevises. Men... det er jo moro selskapsleker.
 
Tja, om det er et snev av sannhet vet jeg ikke. Skal på ultralyd på fredag så da får vi se hva slags kjønn huleboeren har :-)
 


Zpire skrev:
Pulsen var på 148 i dag og i magen bor det ei lita jente 


Gratulerer med ei jente i magen Zpire du hadde gutt fra før? 
 


Spirebaby skrev:
Tja, om det er et snev av sannhet vet jeg ikke. Skal på ultralyd på fredag så da får vi se hva slags kjønn huleboeren har :-)

Blir spennende på fredag, lykke til på UL Spirebaby
 
Det bor ei lita jente i magen til mammaen sin :)
 


Spirebaby skrev:
Det bor ei lita jente i magen til mammaen sin :)


Så koselig! Så da blir det tre jenter på oss tre "godt voksne mødre" med termin temmelig nært hverandre. Artig 

Stemmer at jeg har gutt fra før av Snodig :)
 
Her lå den på 155 på hver kontroll, og fikk gutt. Viste ikke kjønn på forhånd, men legen min var sikker på at det var en gutt i magen allerede fra uke 17.
 


Spirebaby skrev:
Det bor ei lita jente i magen til mammaen sin :)


Gratulerer Spirebaby, blir jenter på alle oss tre "modne mamma'r" da 
 
uke 19 hadde jeg vel puls på 152 og venter Gutt.... menter begge mine  jenter lå på rundt 140 men huker ikke helt
 
Back
Topp