Fosterets liggestilling

Kindermamma

Elsker forumet
Februarhjertene2017
It's gonna be May 2019
Spør bare litt dumt her jeg, er det mulig å kjenne minis liggestilling i uke 26? Trykker litt på høyre side hvor jeg kjenner litt "motstand", mens på venstre siden kan jeg trykke lengre inn. Vil med det tippe at mini ligger med ryggen mot høyre side, men aner ingen ting om hodet. Er det noen som vet noe om dette? :)

Du kan fint kjenne hvor babyen ligger. Er 30+0 i dag, og har kjent babyen på høyre side siden uke 25 tenker jeg. Han ligger veldig likt som førstemann, presser seg opp i ribbeina. Her har han lagt seg nedover nå, men i morgen kan han snu seg igjen :p

Min ligger i hodeleie i dag ifølge UL. Med rygg mot høyre :) Er 26+2

minien min ligger med hodet ned, og koser seg like mye på høyre som venstre side... men de fleste kontrollene har hun lagt med ryggen mot høyre side... :-)

Vet ikke hvordan hun ligger, men ser godt på magen at hun ligger på venstre side av magen min, da der er en liten "bulk".
Hvordan kan man finne ut av hvordan hun ligger? Kjenner spark/slag over hele magen, men forskjellige plasser til ulike tidspunkt.

H*n har ligget med hodet ned i noen uker nå, men tror det varierer hvilken side ryggen er på. Sparkene bytter i hvert fall ofte side :)

Aner ikke hvordan han ligger, men akkurat nå får jeg spark mot blæra - så han ligger i hvertfall ikke med hodet ned;)

Her ligger hun som regel på høyre side, akkurat som søstrene sine gjorde. Kjenner mest bevegelse nederst i magen, mot min venstre side (og mot blæra :p) og en del opp mot min høyre side, så jeg tror hun ligger med hodet opp foreløpig. Storesøstrene lå med hodet ned når jeg var på kontroll i hhv uke 30 og uke 29, så det blir spennende å høre hva JM finner ut om leiet på mandag når jeg er 26+2. Litt gøy å sammenligne med tidligere svangerskap ;)

Spør bare litt dumt her jeg, er det mulig å kjenne minis liggestilling i uke 26? Trykker litt på høyre side hvor jeg kjenner litt "motstand", mens på venstre siden kan jeg trykke lengre inn. Vil med det tippe at mini ligger med ryggen mot høyre side, men aner ingen ting om hodet. Er det noen som vet noe om dette? :)

Jeg var på ultralyd forrige uke og da lå hun i seteleie med ryggen mot høyre. Kjennes ganske likt ut som det du beskriver når jeg trykker lett på magen. Er 25+1 i dag. Bevegelse kjenner jeg for det meste langt nede (mot blæra :p), men mest som dulting enda. Kjenner bevegelsene mindre denne gangen enn de andre gangene, sikkert fordi hun ligger på den måten hun gjør.

Spennende at det er flere som har tenkt over dette! :D
Men kan man selv finne ut om barnet ligger i hode- eller i seteleie? Noen av dere som vet hvordan man finner ut/kjenner dette eller er det bare jordmor/ul som kan svare på det? :)

Spennende at det er flere som har tenkt over dette! :D
Men kan man selv finne ut om barnet ligger i hode- eller i seteleie? Noen av dere som vet hvordan man finner ut/kjenner dette eller er det bare jordmor/ul som kan svare på det? :)

Jeg hadde en mistanke fordi jeg over tid hadde kjent "kraftige" spark og noe som kjentes som en hæl som strøk langs magen øverst i livmoren. Fikk bekreftet det hos jordmor og lege som kjente hodet nederst og nå nylig på UL. Får se om h*n holder seg i den stillingen :)

Frøkna her lå i hodeleie på ul både i uke 24 og 28.
Hun lå helt sammenkrøket i uke 28. Hadde føttene helt opp i ansiktet. Var vanskelig å ta mål for hun lå så i fosterstilling/sammenkrøket ;)

Back
Topp