Fosterets hjertelyd og kjønn

Kh89

Elsker forumet
Jeg vet at det allerede finnes i allefall èn tråd som handler om akkurat dette, men jeg fant den ikke. Hvordan er det egentlig, har gutter høyest hjerterytme eller er det jenter? Hver gang jordmor har målt har det ligget på 148 og 150, og jeg har fått for meg at det var "typisk jentelyd", men plutselig nå ble jeg litt usikker. Det spiller selvfølgelig ingen rolle hva det blir, det er jo bare litt morsomt å tippe ;) Vi så på ultralyd i uke 19 at det mest sannsynlig blir ei jente, og jeg har hele tiden vært helt sikker på det er det. Det meste av ting vi har kjøpt inn og ordna i stand er nøytralt og rosa, men vi har ingenting som er veldig guttete :p
 
Vet ikke om det stemmer det der. Sist fikk jeg gutt, nå sier de det blir jente. Men hjertelyden har ligget på omtrent det samme på dem hittil. Rundt 150. Så jeg ville ikke satset på kjønn utifra det..
 
dem sier at jenter har høyere puls en gutter ja, men er nok ikke vitenskapelig bevist det da 
 
Vi vet ikke kjønn, men hjertelyden på første kontroll var 160, neste 152 og nå 144. En liten luring;) Jordmor sier det har med aktivitetsnivået til den lille der og da å gjøre. Så tror ikke jeg ville ha stolt på hjertelyden.... Men har hørt at det et heeeelt på slutten at det skal telle?
 
Når jeg var på 3d så vi bilde av hjertesøylene å pulsen ble målt på data å ikke etter klokke. Da lå den på 158. Vi får ei jente, uten tvil. Far å jeg så det klart selv at der var det ingen tissefant.. Storesøster sin også lå på rundt 150+
 
Høy puls er jente, og under 140 er gutt. Har stemt hos meg, lå mye høyere i puls med baby Nr to som var jente. Men tror helst det er tilfeldig. Har også hørt at det er de siste ukene før termin man kan skille guttepuls fra jentepuls, og ikke så tidleg som nå. Om det stemmer er en annen ting;)
 
hos førsta lå pulsen på rundt 140 gjennom hele svangerskapet, og nå venter vi
gutt og den ligger også på rundt 140! Så vet ikke helt om jeg tror på dette.
 
Jeg stoler ikke helt blindt på dette, da, men er jo litt morsomt å høre med andre om det har stemt. Er jo ganske logisk at hjerterytmen har en sammenheng med aktivitet :p
 
Etter hva jeg har hørt så sies det at jentene har raskere hjertelyd enn hva guttene har. Og i mitt tilfelle og alle mine venninner og familie har det stemt temmelig bra der også! :) Men som sagt er jo ikke dette vitenskaplig bevist ei heller fakta. Men begge mine jenter lå på 160, mens lillegutt i magen ligger på 140 <3
 
hjerteslagene til nr.1 var på 177, denne ligger på 144 :) begge gutter sååå! :)

Det har vært nøyaktig det samme på alle kontroller:p minien endra ikke hjerterytme under fødselen engang, lå konstant på 177 :p
 
Begge jentene mine lå på rundt 170. Denne gang har pulsen ligget på 150 og vi venter en gutt...
 
Dette irriterer meg litt, for jeg er fortalt at gutt har høyest puls, men jente har lavest puls. Ikke det at jeg henger meg så sykt mye opp i det, jeg blir like glad uansett hvilket kjønn jeg får, but still ;p
 


Klatremus Lillemann skrev:
Vet ikke om det stemmer det der. Sist fikk jeg gutt, nå sier de det blir jente. Men hjertelyden har ligget på omtrent det samme på dem hittil. Rundt 150. Så jeg ville ikke satset på kjønn utifra det..


akkurat samme her.. :)
 
Prøvde doppler hjemme idag, er 10+4 :) Første gang jeg har funnet hjertelyden, og den lå på 170-175 :P Ganske høyt.
 
Begge mine to gutter lå på 130-140 gjennom hele sv. Denne gangen er det jente og hun ligger på 150+ :)) Så jeg tror det er noe i det:))
 
Nå har snuppa vært nede i 132 på det laveste! Varierer nå mellom 132 og 150 - og jordmor på privat ul i uke 21 var "ganske sikker" på at det var jente, slik som jordmor på ullevål i uke 19 kanskje trodde.
 
Forrige gang lå den på 150-160, det ble gutt:) Denne gangen ligger den på 120-130 og det blir jente;)
 

huske ikke ka det står på helsekortet..men tror at

sist låg hjertelyden på 140 og det blei jente

nå har det låge på 145 og det e gutt..

 
Back
Topp