Noen som har vært på Riksen på fosterdiagnostikk? Og hvor lang tid tok det fra henvisning ble sendt, til du fikk time?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Noen som har vært på Riksen på fosterdiagnostikk? Og hvor lang tid tok det fra henvisning ble sendt, til du fikk time?![]()
Må dere ha foster diagnostikk?Noen som har vært på Riksen på fosterdiagnostikk? Og hvor lang tid tok det fra henvisning ble sendt, til du fikk time?![]()

Jeg skal, pga bruk av medisiner under svangerskapetMå dere ha foster diagnostikk?![]()
Jeg skal «kun» på utvidet organrettet UL på fosterdiagnostikkJeg fikk tilbud om fosterdiagnostikk i uke 9 pga min alder, henvisning ble sendt da jeg hadde timen da, og fikk ny time ganske fort og timen var da jeg var 12 uker gravid. Timen hadde jeg på St.Olav. Jeg har forstått det slik at slike tester blir tatt mellom uke 11-13, men ganske de tar testen senere også uten at jeg vet?
Hvorfor skal du ha utvidet organrettet ultralyd?Jeg skal «kun» på utvidet organrettet UL på fosterdiagnostikkda er der en fordel å være ca halvveis i svangerskapet
![]()
Okei skjønner. Du bruker faste medisiner kanskje da? Jeg har brukt Postafen, Afipran, Phenergan, Paracet og vanlig nesespray i svangerskapet men de anses som ganske trygge medisiner så jeg har ikke blitt bedt om å dra på noe sånn, enda hvertfallJeg skal, pga bruk av medisiner under svangerskapet![]()
skal på OUL på fredag og er ikke halvveis enda.Okei skjønner. Du bruker faste medisiner kanskje da? Jeg har brukt Postafen, Afipran, Phenergan, Paracet og vanlig nesespray i svangerskapet men de anses som ganske trygge medisiner så jeg har ikke blitt bedt om å dra på noe sånn, enda hvertfallskal på OUL på fredag og er ikke halvveis enda.
Jeg går på faste medisiner ja, epilepsimedisiner som kan gi økt fare for misdannelser særlig i hjerte, og hjerne, samt leppe/gane. Fått utelukket leppe/gane men legene på Kalnes ville ha meg til Riksen for utvidet gjennomgang av organene og strukturer til lilleOkei skjønner. Du bruker faste medisiner kanskje da? Jeg har brukt Postafen, Afipran, Phenergan, Paracet og vanlig nesespray i svangerskapet men de anses som ganske trygge medisiner så jeg har ikke blitt bedt om å dra på noe sånn, enda hvertfallskal på OUL på fredag og er ikke halvveis enda.

Lurt å sjekke alt, selvom jeg er helt sikker på at det kommer til å gå braJeg går på faste medisiner ja, epilepsimedisiner som kan gi økt fare for misdannelser særlig i hjerte, og hjerne, samt leppe/gane. Fått utelukket leppe/gane men legene på Kalnes ville ha meg til Riksen for utvidet gjennomgang av organene og strukturer til lille![]()
Masse lykke til
Gis tydeligvis også ved visse medisinerSniker
Fosterdiagnostikk er får man hvis man er i noen risikogruppe, eller har forhistorie som tilsier at det kan være nødvendig med en ekstra sjekk. Hjertefeil i nær familie, sykdom hos mor, tidlig e foster med misdannelser, tidligere svangerskap med dårlig morkake, høy alder på mor, arvelige sykdommer i familien osv.
Hvis man er frisk, under 38 ved termin og Ellers ikke har noen sykdommer i familien eller lignende er det OUL som er greia.
Gis tydeligvis også ved visse medisiner