Fosterdiagnostikk

LadyB82

Flørter med forumet
Sensommerskattene 2023
Har noen her inne erfaringer med fosterdiagnostikk? Da særlig NIPT-test i Sverige, privat.
 
Sniker fra september.
Jeg tok NIPT i Sverige i uke 10, på barnmorskehuset i Gøteborg. Kostet ca 5000 kroner, fikk svar etter 4-5 dager. Hyggelig senter, dyktig jordmor som tok seg tid til å forklare. Var 3 andre norske par på venterommet den dagen vi var der (en fredag). Brosjyre med info også på norsk. Svaret kom på e-post og var lett forstå.
 
Sniker fra september.
Jeg tok NIPT i Sverige i uke 10, på barnmorskehuset i Gøteborg. Kostet ca 5000 kroner, fikk svar etter 4-5 dager. Hyggelig senter, dyktig jordmor som tok seg tid til å forklare. Var 3 andre norske par på venterommet den dagen vi var der (en fredag). Brosjyre med info også på norsk. Svaret kom på e-post og var lett forstå.

Har sett nettstedet deres, virker skikkelig. Bare det at jeg bor sikkert 80 mil fra Gøteborg. Noen som vet om tilbud i Østersund?
 
Har sett nettstedet deres, virker skikkelig. Bare det at jeg bor sikkert 80 mil fra Gøteborg. Noen som vet om tilbud i Østersund?

Er flere tilbydere i Sverige, har du prøvd å Google? Blir nipt på oss også, blir nok Gøteborg, Stockholm eller Køben, og at vi gjør en langhelg ut av det.
 
Jeg vurderer sterkt å ta NIPT av merket Panorama da jeg gjerne vil ha utvidet screening pga alderen min, Gøteborg blir nok enklest å få til, så jeg vurderer en dagstur til http://sokolovagynklinik.se/nipt/, men har ikke helt bestemt meg enda. Saken er den at vi drar på to ukers utenlandsferie bare noen dager etter at jeg er 10+0 og hvis jeg da får et dårlig resultat, vil det jo totalt ødelegge ferien. Og når jeg kommer hjem igjen, vil sannsynligvis fosterdiagnostikk gjennom det offentlige være rett rundt hjørnet. Så kanskje er det bedre å bare avvente? Er virkelig ambivalent :-/
 
Jeg vurderer sterkt å ta NIPT av merket Panorama da jeg gjerne vil ha utvidet screening pga alderen min, Gøteborg blir nok enklest å få til, så jeg vurderer en dagstur til http://sokolovagynklinik.se/nipt/, men har ikke helt bestemt meg enda. Saken er den at vi drar på to ukers utenlandsferie bare noen dager etter at jeg er 10+0 og hvis jeg da får et dårlig resultat, vil det jo totalt ødelegge ferien. Og når jeg kommer hjem igjen, vil sannsynligvis fosterdiagnostikk gjennom det offentlige være rett rundt hjørnet. Så kanskje er det bedre å bare avvente? Er virkelig ambivalent :-/
Du får NIPT test hvis duo testen via det offentlige viser høy sjanse for avvik og du er over 38 i Norge.. Jeg skal ha UL på KUB testen til uka! Gruer meg masse, samtidig som jeg heller vil vite :)
 
Du får NIPT test hvis duo testen via det offentlige viser høy sjanse for avvik og du er over 38 i Norge.. Jeg skal ha UL på KUB testen til uka! Gruer meg masse, samtidig som jeg heller vil vite :)
Masse masse lykke til på UL til uka, håper alt står bra til med babyen din!

Jeg er for så vidt klar over at jeg vil få NIPT gjennom det offentlige hvis jeg har større enn 1:250 sjanse for en av de tre trisomiene, men med Panorama NIPT får jeg jo for det første testet for en del andre ting i tillegg og for det andre så får jeg resultatene flere uker tidligere (og en eventuell abort vil derfor forhåpentligvis også være litt mindre traumatiserende), så det er mest derfor jeg vurderer det. Ikke lett dette her :-/
 
Er flere tilbydere i Sverige, har du prøvd å Google? Blir nipt på oss også, blir nok Gøteborg, Stockholm eller Køben, og at vi gjør en langhelg ut av det.

Har googlet ja, bostedsstrukturen er jo ganske så sentralisert i Sverige. Fant rapporter om at tilbudet er dårligere nordover enn i det sentrale (Stockholm, Gøteborg, Malmø). Jeg er derfor veldig interessert i å høre om det finnes tilbud i Østersund da det kan være en grei svipptur.
 
Har noen her inne erfaringer med fosterdiagnostikk? Da særlig NIPT-test i Sverige, privat.

Jeg tok det med førstemann og jeg skal absolutt ta det med denne også :) Med førstemann dro jeg til Danmark og hadde en super juli dag i strålende solskinn i hovedstaden, etter en uke så ringte de med resultatet og alt ble sendt i posten i tillegg :) Jeg var veldig fornøyd med det, men denne gangen tror jeg kanskje jeg skal se mot Gøteborg jeg og, for det er 4 timer kjøring, så da kan vi ta en dagsutflukt alle tre og handle litt i tillegg ;)
 
Er det noe som vet hvor lang tid i forveien man må bestille time? Tror dere det holder med 14 dager?
 
Jeg har booket tid på barnmorskahuset i Gøteborg til juli. Kan bare avbestille om det ender feil..
 
Back
Topp