Fosterdiagnostikk

Jeg er ikke 38 ved termin, men har bestilt time til NIPT-test i Sverige :)

Bare sniker, men har tatt fosterdiagnostikk på Rikshospitalet da jeg fødte en gutt i uke 21 i forrige svangerskap. Dyktige og varme mennesker, vi fikk alle svarene vi hadde behov for og litt til. Sitter med ei fire mnd gammel frisk og fin jente nå. Lykke til!

Jeg er i gang med fosterdiagnostikk ved Riksen. Har hatt første samtale og tatt blodprøver. Skal til UL neste uke. Valgte da DUO/KUB test. Synes det hørtes 'farlig' ut med fostervannsprøve eller morkakeprøve. Er det noen her som har tatt en av de prøvene?

Vi hadde en utrolig fin opplevelse på Riksen på tirsdag. Utrolig hva de klarer å se på skjermen. Så en liten krabat som turnet rundt og hvor alt så ut som det skal på dette tidspunktet. Vi var inne nesten en time. Svevde på skyer resten av dagen.

Vi hadde også en veldig fin ultralyd ifb fosterdiagnostikk på Riksen. Var overrasket over hvor god tid som ble satt av og det var veldig fint. Vi havnet heldigvis i veldig lav risiko så ikke aktuelt med flere prøver. Et stort pluss med oppvarmet gele til ultralyden. Luksus!

Sniker fra mai, men skal til genetisk veiledning og fosterdiagnostikk ca. i uke 12, grunnet alvorlige misdannelser og senabort i forrige svangerskap. Dere som har vært inne ca. på dette tidspunktet, er UL innvendig eller utvendig?

Sniker fra mai, men skal til genetisk veiledning og fosterdiagnostikk ca. i uke 12, grunnet alvorlige misdannelser og senabort i forrige svangerskap. Dere som har vært inne ca. på dette tidspunktet, er UL innvendig eller utvendig?

Det er utvendig UL. Ønsker dere alt av lykke til!

Back
Topp