Fosterdiagnostikk

"light"-utgaven. Hadde TUL hos gynekologen min, han så etter at nakkefolden ikke var tykk og at nesebeinet var til stedet. Fordi det var i desember og jeg hadde frikort ble det gratis. Veldig glad for det. Har en helt fantastisk gynekolog!

Hva er forskjellen på vanlig ordinær ultralyd og fosterdiagnostikk da?[emoji848] jeg ble henvist til fosterdiagnostikk etter ordinær ultralyd [emoji5]

Kan jeg spørre deg hvis du hadde fostervannsprøve og hvor lenge måtte du vente på svar?

Det er kanskje litt forskjellige rutiner avhengig av hvor du tar det. Slik jeg forstod det, så er den ene delen en hurtigtest og den andre delen kan ta opptil noen uker. Vi fikk faktisk svar dagen etter. Tror de setter haster på slike prøver ettersom det begynner å nærme seg fristen for svangerskapsavbrudd om det skulle være noe. Krysser fingrene for at alt er fint med den lille[emoji4]

Det er kanskje litt forskjellige rutiner avhengig av hvor du tar det. Slik jeg forstod det, så er den ene delen en hurtigtest og den andre delen kan ta opptil noen uker. Vi fikk faktisk svar dagen etter. Tror de setter haster på slike prøver ettersom det begynner å nærme seg fristen for svangerskapsavbrudd om det skulle være noe. Krysser fingrene for at alt er fint med den lille[emoji4]
Vet du hva sjekkes med hurtigtest? Det var ikke klart til meg. Vi håper vi får svar snart :(

Vet du hva sjekkes med hurtigtest? Det var ikke klart til meg. Vi håper vi får svar snart :(

Slik jeg forstod det, så sjekkes de vanligste kromosomfeilene på hurtigtesten( trisomi 21, 18 og 13). Krysser fingrene for fine prøvesvar snart:)

Nå har jeg vært på timen fosterdiagnostikk og det var bare vanlig ultralyd [emoji1374]
Lillebror i magen så fin og frisk ut[emoji173]️
De sjekker bare fordi jeg selv har hjertefeil [emoji5][emoji1374]

Back
Topp