Fosterdiagnostikk på Riksen i går

Bruker52cb

Attpåklatt
Og det gikk bra! Jeg er så lettet og glad:) Legen brukte lang tid, sjekket mye, la inn tall og viste risikoberegning. For eksempel var risiko for barn med Downs 1til 275 kun basert på alderen min. Med målingene lagt inn, ble sjansen ca 1 til 12000.

Hun tok seg tid til å se etter kjønn, og fant både pung og en "sopp". Vi har to jenter fra før, hvorav en er en blomstrende (og utfordrende) tenåring, så vi ble så glade! Tør ikke helt tro på at det er gutt før oul, men selv jeg så den mini-penisen flere ganger. Nei, det var godt å gå ut fra sykehuset i går. Puh!:)

Har også vært på fosterdiagnostikk på Riksen på onsdag, men tror vi har ikke fått samme person fordi hun vi fikk ville ikke se noe annet enn å måle lår og hode for å fastslå termin. Det hele tok ikke mere enn 2 min og hun ville ikke si noe mer fordi hun mente at jeg har en ordinært ultralyd om 2 uker og da kan de se mer sa hun.

Godt at dere fikk god opplevelse og at dere fikk en som gjør jobben sin på en riktig måte :)
Gratulere med en liten gutt :)

Så kjedelig da! Men det var vel en grunn til at dere var der, det er jo viktig at de iallfall ser etter det du er sendt dit for? Hos oss gjaldt det både ryggmargsbrokk og en tilstand hvor hjernen mangler, og hun brukte lang tid på det først. I tillegg brukte hun tid på å se risiko for ulike kromosomfeil. underveis sa jeg at hvis hun så noe som indikerte kjønn, så var vi spente på det, så det var nok derfor hun brukte litt tid på det. Ble du i det minste betrygget på at den lille er frisk?

Vi ble sendt dit fordi jeg har lavt stoffskiftet. Hun sa at det hun ikke kan se noe mer fordi jeg har oul om 2 uker og da kan de se mer, men at jeg ikke har noe å være bekymret for.

Vi får se hvordan det blir på oul, håper ihvertfall at vi ikke får henne :P

Dette var gode nyheter :) så godt for deg å kunne senke skuldrene, nyt følelsen :) :) og gratulerer med en guttebaby :) :)

Vi ble sendt dit fordi jeg har lavt stoffskiftet. Hun sa at det hun ikke kan se noe mer fordi jeg har oul om 2 uker og da kan de se mer, men at jeg ikke har noe å være bekymret for.

Vi får se hvordan det blir på oul, håper ihvertfall at vi ikke får henne :p

Det er lov å si fra hvis man ikke har hatt en god opplevelse. Jeg sa fra i skranken en gang, og da la de inn at jeg ikke skulle få ny time hos henne senere! Lykke til om to uker!

Så fint å høre at det ble en god opplevelse og at alt så fint ut :)
Gratulerer med en liten gutt :)

Back
Topp