Fosterdiagnostikk og TUL

Mpa89

Flørter med forumet
Er det noen av dere som har noe erfaring med fosterdiagnostikk? Når skal det gjøres? Jeg har fått en henvisning fra legen for det på Rikshospitalet, men jeg har ikke fått tine for TUL før 22 desember. Også kommer timen på riksen etter det. Idag er jeg 10+1 uker på vei.

Bakgrunnen for det er at svigermor mistet to barn pga vannhodesyndrom. Leser overalt at det bør skje innen uke 12 men det blir det jo ikk for min del nå:/

22 des er jo en fin dag å ta det på for deg, da er du jo 11+6 ;)
Du er i gode hender på Riksen ;) Lykke til :D

22 des er jo en fin dag å ta det på for deg, da er du jo 11+6 ;)
Du er i gode hender på Riksen ;) Lykke til :D

Ja men det er kun for TUL på Drammen sykehus. Får time på riksen etter den er overstått slik eg forstod det. Det kan fort bli over nyttår:/

aha.. men uansett så er du i gode hender på Riksen så det går bra ;)
Man pleier å gjøre fosterdiagnostikk innen 14 uker ;)

Jeg har tatt duotest og har nakkefoldscanning neste uke. Finner de noe der, så blir det morkakeprøve og fostervannsprøve.

Er det noen av dere som har noe erfaring med fosterdiagnostikk? Når skal det gjøres? Jeg har fått en henvisning fra legen for det på Rikshospitalet, men jeg har ikke fått tine for TUL før 22 desember. Også kommer timen på riksen etter det. Idag er jeg 10+1 uker på vei.

Bakgrunnen for det er at svigermor mistet to barn pga vannhodesyndrom. Leser overalt at det bør skje innen uke 12 men det blir det jo ikk for min del nå:/

Jeg har hatt fosterdiagnostikk på Ullevål av andre årsaker.. Og det var i uke 12 da det er lettere å se ting osv.

Tror det er de samme på prosedyre på OUS. Jeg spurte om å få komme inn før siden jeg nesten hadde angst for ting, men det var det ikke noe poeng i sa overlegen som utførte ul på meg. Hadde tett oppfølging resten av svangerskapet.

Jeg fikk i dag beskjed om at jeg ikke får utført duotest før 6. januar. Da er jeg 13+5. Jeg synes det var veldig seint!!! Er veldig frustrert i dag pga dette. :(

Back
Topp