Fosterbevegelser mot slutten

*håper

Betatt av forumet
Januarhula 2014
Flere som merker at det blir mindre bevegelse mot slutten? Er 39 uker idag og har de siste dagene kjent mindre bevegelse. Kan være noen få spark i løpet av dagen, så kjenner jo at det er liv inni der, men mye mindre aktivitet generelt. Er dette normalt?

Er sånn hos meg! Men så legger jeg meg ned, og det tar ikke lang tid før jeg kjenner noe. Var senest på kontroll i dag, alt er i orden. Termin om 10 dager.

Man ska känna bevegelser lika ofta, men de kan kännas annorlunda däremot. Känner ni bevegelser mer sällan är det säkrast att kolla att allt är bra med barnet. Så det inte är navelsträngen som ligger fel eller att moderkakan fått en blodpropp t.ex. alltid bäst att vara på.den.säkra sidan om man är osäker.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Jeg synes generelt igjennom hele svangerskapet at jeg har kjent mindre liv enn det mange andre beskriver... Nå i de siste ukene kjenner jeg lite liv.. Noen ganger må jeg "jobbe" for å få kontakt med lillegutt.... Det er vel normalt de siste ukene da det er så trangt?

Jeg har også kjent mindre liv enn det virker som andre gjør, og det er kanskje litt snodig når jeg går med to? Men jeg har merka en ting og det er at huden er så stram og det er så fullt at innimellom kjenner jeg faktisk bevegelsene bedre med hendene enn om jeg bare kjenner med magen. Noen andre tipset meg om det, og den ene tvillingen kjenner jeg ofte bare med hånda. Han andre har lagt seg helt oppe der det ikke er annet enn litt hud mellom oss så han kjenner jeg myye mer enn før, men det er bevegelser, ikke spark. Så hadde han ligget lenger ned hadde jeg nok måttet lete etter ham og.

Kjenner mindre jeg også. Kjenner mest seige bevegelser og hikking. Jordmor fortalte at småttisene sover utrolig mye nå på slutten og dermed kan bevegelsene virke mindre og færre...

Jeg syns bebisen de to siste dagene har vært ekstremt aktiv, og det er slitsomt når det er så trangt inni der.

Jeg har også kjent mindre liv enn det virker som andre gjør, og det er kanskje litt snodig når jeg går med to? Men jeg har merka en ting og det er at huden er så stram og det er så fullt at innimellom kjenner jeg faktisk bevegelsene bedre med hendene enn om jeg bare kjenner med magen. Noen andre tipset meg om det, og den ene tvillingen kjenner jeg ofte bare med hånda. Han andre har lagt seg helt oppe der det ikke er annet enn litt hud mellom oss så han kjenner jeg myye mer enn før, men det er bevegelser, ikke spark. Så hadde han ligget lenger ned hadde jeg nok måttet lete etter ham og.[/
quote]
Jeg også kjenner mye av bevegelsene hvis jeg har hånden på magen enn at jeg kjenner bevegelsene på innsiden hvis du skjønner? :p sprøtt dette her når det nærmer seg slutten :)

Merker at hun hikker mye for tiden. Beveger seg også en del, men sover også lange perioder.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Mykje aktivitet inni her, både hikking, knuffing og 'slåing'/sparking. 36+0 no, ligger rett vei men har ikkje festa seg :)

Back
Topp