Fosterbevegelse

englemamma18

Elsker forumet
Har noen kjent noe fosterbevegelse enda, og hvor langt var dere da sånn ca? Og hvordan føles det? Jeg er 15+0 og veldig usikker på om det jeg kjenner er den lille, vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter :)

Er det noen kjerringråd der ute som gjør at den lille beveger seg mye? Jeg har prøvd å søke litt rundt, men finner ingenting annet enn å drikke iskaldt vann :)

Last edited:
Jeg er også 15+0 i dag og har kjent leamus og bobler i over 1,5 uke allerede. Jordmor sa også at dette var den lille som ga fra seg tegn :)

Jeg er også 15+0 i dag og har kjent leamus og bobler i over 1,5 uke allerede. Jordmor sa også at dette var den lille som ga fra seg tegn :)
Jeg har liksom hatt en liten følelse av å bli dultet til innvendig, men litt samme følelse som når man har luft i magen. Sist merket jeg spark 18+1, dagen før provosert abort. Men husker ikke hvordan det føles, i tillegg til at jeg blokkerte det ute siden vi var midt oppe i abortprosessen..

Jeg er andre gangsgravid. Første gang kjente jeg første bevegelsene mellom uke 14-15 nå denne gangen har jeg kjent ting fra uke 11. Små bobler eller svale dult forskjellige steder nederst i magen. Nå er jeg 16+ 5 og har kjent daglig et par uker allerede. Men de er ikke blitt så mye sterkere enda, men babyen er jo veldig liten enda :)

Jeg har kjent bevegelser i en uke nå, er 12+0 idag.
Fikk bekfreftet det hos lege i går når vi hørte hjertelyd, sa til henne "sett den her, for her tror jeg den ligger" pekte helt nederst på magen, hun satt dopleren på og hjertelyden kom med en gang! Morsomt :-) men kjente det tidlig første gang også, rundt uke 13-14.

Jeg har kjent bevegelser i en uke nå, er 12+0 idag.
Fikk bekfreftet det hos lege i går når vi hørte hjertelyd, sa til henne "sett den her, for her tror jeg den ligger" pekte helt nederst på magen, hun satt dopleren på og hjertelyden kom med en gang! Morsomt :-) men kjente det tidlig første gang også, rundt uke 13-14.
Jeg er så utålmodig, tror jo jeg har kjent noe, men gleder meg til første klare bevegelse som ikke kan være noe annet enn den lille :D

Er førstegangs 13+ 3 og kjenner ingen ting. Bekkenet har ikke kommet opp noe særlig så tenker det ikke er så rart sånn sett.

Back
Topp