Foster og hørsel

FrøkenPK

Flørter med forumet
Hei dere
Er det noen som har noen erfaring med å være gravid og være med på ting som medfører høy lyd?
Jeg har hva man kan kalle en litt bråkete hobby, og fikk beskjed om at jeg kan fortsette med det fram til det blir fare for å skade babyens hørsel. Er det noen som vet når denne er utviklet og når barnet kan ta skade av for høy lyd?

Jeg vet ikke, men jeg har bl.a. skutt på skytebane flere ganger under graviditetene. Og vært på konserter og fester med høy musikk helt til 1 mnd før termin. Vet ikke hvor grensen for skadelig og ikke går, vil tro det er vanskelig å vite nøyaktig.. Men jeg har vært avslappa ift det, har tenkt at det er forskjell på å utsette seg selv og baby for høye lyder daglig/ofte og en gang i blant.

Herlig! Så jeg kan fortsette å skyte så lenge kroppen tillater det? Det var moro å høre!

Jeg kan ikke ta avgjørelsen for deg :-p Men jeg kommer iallefall til å fortsette med skytingen i dette svangerskapet også, som i de to andre. :-)

Jeg spiller i korps og er musiker. Barnet venner seg veldig til lyden. Ganske morsomt, for mine nyfødte babyer har kunnet sove tungt i naborommet med åpen dør mens jeg har øvd hjemme. De forbinder det bare med mamma. Det er ikke skadelig, men de merker jo lyden.

Jeg spiller i korps og er musiker. Barnet venner seg veldig til lyden. Ganske morsomt, for mine nyfødte babyer har kunnet sove tungt i naborommet med åpen dør mens jeg har øvd hjemme. De forbinder det bare med mamma. Det er ikke skadelig, men de merker jo lyden.
Heldige barn!! :)

Jeg var på konsert da heg var gravid med første og måtte gå fordi vibrasjoner gjorde meg kvalm. Ut over det kan jeg ikke uttale meg.

Sterke bassvibrasjoner og sånt kan nok ha innvirkning på samme måte som feks sitte mye i traktor osv, som var nevnt i en tråd her...

Back
Topp