Foster diagnostikk

LitenKnøtt90

Andre møte med forumet
hei :)
Jeg har fått time på kvinne klinikken i Oslo for foster diagnostikk den 28 juli, og har ingen aning hva jeg skal. Grunnen til at jeg ble henvist dit er fordi jeg tok CT tidlig i svangerskapet (jeg visste ikke selv jeg var gravid)
Er det noen som har noen erfaring? Hva kan jeg forvente meg?
Jeg er litt bekymret for alt dette..
 
Det er nok bare en rutine ul for å sjekke at ingenting er galt pga ct. Jeg ble også sendt på ekstra sjekk da jeg hadde vært igjennom en operasjon og narkose da jeg var gravid og ikke visste det
 
Fosterdiagnostikk er egentlig bare en litt utvidet ultralydkontoll, som er tidligere enn ordinær ultralyd. Organsjekk kalles den også ofte for, for alle organer gjennomgås grundig av spesialister, nakkefolden sjekkes etc.

Dette er ultralyd-delen av den utvidede oppfølgingen som tilbys de med risiko for syke barn, og de over 38 år.
Lykke til.
Skal på slik sjekk selv, bare et par uker etter deg.
 
Kan vi under 38 også få slik, evnt hos privatpraktiserende for egen lommebok?

Ja, man kan ta betale for å ta dette privat. Det må skje mellom uke 11-13.

Jeg er 33 år nå, og venter mitt første barn i februar. Dette blir min andre ultralyd, hadde innvendig da jeg var 6+3 fordi første hCG var så lav + at jeg ville vite at det kun var ett barn jeg ventet, og at det ikke var graviditet utenfor livmoren.

Jeg skal på slik såkalt organrettet ultralyd om ca. to uker, da er jeg 12+6.
Det er begrenset med steder som tilbyr dette, men fullt mulig.
 
Takk for svar :) Det blir veldig spennende! Har vært veldig skeptisk på hva dette har vært.
Nå håper jeg bare gubben får mulighet til å være med.
Jeg er er bare 25, og ble henvist til kvinne klinikken i Oslo av gynekologen på sykehuset her hjemme. Jeg vet ikke hva som skal til for å få det, eller hvordan det er hos private
 
Back
Topp