Foslag til kake?

FrkStrikkepinne

Glad i forumet
Æ slit, æ vet ikke kordan kake æ skal bake!!

Prøvde mæ på gulrotkaka i går med MMF på.. Godt etanes, litt søt kanskje.. Men æ blei så usikker, har ikke spist gulrotkaka på masse herrens år, så æ vet liksom ikke helt ka æ syns...

Skal i hvertfall bake jammis sjokoladekaka som liggi matvraktråden [:D] Og bløtkaka til lillemann..

... Ellers så e æ helt og holden BLANK!

HJEEELP !

Hjelpes får dere mange gjester da eller?? Jeg tenkte jeg kanskje skulle bake 2 og så hive meg på muffins/brownies og evt boller jeg[8D] Da blir det prinsessesjokoladekake og oreokake tror jeg da[8|]

Trur ikke alle kommer.. Ikke samtidig i hvertfall, kommer an på været og sånt siden Kenneth sin familie bor på innlandet eller ka æ skal si :P Og veian her på vinters tid kan være stegt ganske ofte :P

Men med tante, onkla, besteforeldra, guforeldra og oss e det vel 17 stk trur æ..

Du kan jo heller bake noe kanelsnurrer, boller, eller muffins?

Trenger jo ikke være kake[;)]

Jammis sjokolade kake som i min oppskrift? [:D][:D][:D]

Jeg aner ikke jeg altså.. er ikke sånn super flink på kaker selv så jeg kan bare basis kakene [8|]

Hva med suksessterte? Verdens beste? Osteiskake?

ORIGINAL: t0mmelise

Jeg aner ikke jeg altså.. er ikke sånn super flink på kaker selv så jeg kan bare basis kakene [8|]

Ja som i din oppskrift :P Lagde den når Kenneth hadde bursdag, så han fikk ta med sæ på jobb.. Den va visst veldig poppis der...Også hadde han vært så søt å spart to små støkka til mæ som han tvingte mæ til å spise... Så no e æ sjokoholiker igjen ;P

Er du god på å bake da??
da vrimler det jo av kakeoppskrifter på nettet!

Eg har oppskrift på ei Troyka kake[:D] mmm, men super mektig! (eg fikk den ikkje heilt til da men..)

Om du ikkje er så dreven kan du jo lage ei lettvint bløtkake med kjøpe kakebunn, syltetøy, banan og krem:)

ellers:
Oreo kake
Ostekake
div sjokoladekaker
marsipankake
eplekake
muffins
boller
vafler
sveler
oppkutta frukt
.. masse å velge i [:)]

ORIGINAL: Klesklypa

Er du god på å bake da??
da vrimler det jo av kakeoppskrifter på nettet!

Eg har oppskrift på ei Troyka kake[:D] mmm, men super mektig! (eg fikk den ikkje heilt til da men..)

Om du ikkje er så dreven kan du jo lage ei lettvint bløtkake med kjøpe kakebunn, syltetøy, banan og krem:)

ellers:
Oreo kake
Ostekake
div sjokoladekaker
marsipankake
eplekake
muffins
boller
vafler
sveler
oppkutta frukt
.. masse å velge i [:)]

Like ikke troyka.. Men fan så godt det e av og til !! ;P Hahaha... Måtte bannes når det va troyka reklame på tven, for da fikk æ så løst på det :P

Men æ e så usikker, æ har jo aldri hatt nåkka "selskap" før liksom... Også tørr æ ikke baka bløtkaka for æ høre det e så mange som plages.. Også e æ så redd for at den skal bli skikkelig tørr... [8D]

Hva med fromasjkake som et friskt innslag blant alle de andre kakene? [:)] Det skal jeg lage, ihvertfall. Det er så godt. 

en slags fromasjkake:

1pk gele (sitron eller bringebær)
3dl kremfløte
2 epler
2 bananer
2pk smil-sjokolade

kok opp gele, la den havlstivne i kjøleskap.
pisk 3 dl kremfløte, tilsett hakket frukt å sjokolade.
tilsett den halvstive geleen og bland den godt inn i massen.
hell dette over i en rund kakeform ( str 24 eller 26)
la stå i kjøleskap til den er helt stiv (ca 4 timer)

ORIGINAL: lille snegle

en slags fromasjkake:

1pk gele (sitron eller bringebær)
3dl kremfløte
2 epler
2 bananer
2pk smil-sjokolade

kok opp gele, la den havlstivne i kjøleskap.
pisk 3 dl kremfløte, tilsett hakket frukt å sjokolade.
tilsett den halvstive geleen og bland den godt inn i massen.
hell dette over i en rund kakeform ( str 24 eller 26)
la stå i kjøleskap til den er helt stiv (ca 4 timer)

DEN FRISTA MEJ

den er suupergod! og enkel å lage :) og du har oppi hva du vil :) karmøy har en lignende oppskrift, mmm! men tror hun brukte firkløversjokolade? :)

På den første bursdagen vi skal ha på lørdag blir vi ca 20-25 stk. Da skal vi da

Sjokoladekake
muffins
vaffler
ostekake
is
frukt
gele.

Så skal vi ha restelag dagen etter med 10stk
På dagen hennes den 16 blir vi 15stk.
og neste lørdag blir vi 11.
Sliten bare jeg skriver det jeg. Så jada, tror jeg blir lei kaker og baking neste uke. Hehe. Men koselig blir det sikkert[:)] 

ORIGINAL: FrkStrikkepinne

ORIGINAL: t0mmelise

Ja som i din oppskrift :P Lagde den når Kenneth hadde bursdag, så han fikk ta med sæ på jobb.. Den va visst veldig poppis der...Også hadde han vært så søt å spart to små støkka til mæ som han tvingte mæ til å spise... Så no e æ sjokoholiker igjen ;P

Såååå gøy å høre at du likte den, og han [:)][:)][:)]
Jeg er veeeeldig glad i den [:D][8|][&o] Liker den for den er så mektig liksom at det holder med en kake til en bønsj [;)]

sjokoladekake med bringebærkrem----------------------------------------------------------------------------------------------
Oppskrift
150 g smør
3 egg
2 dl sukker
2,5 dl hvetemel
2 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
2 ss kakao

Fyll
2,5 dl kremfløte
1 beger "Noras frosne nyrørte bringebær", eller
1,5 dl bringebærsyltetøy, og/eller
friske bringebær

Pynt
2,5 dl kremfløte
1 pakke daimkuler

Smelt smøret, avkjøl litt.
Pisk eggedosis av egg og sukker
Sikt inn det tørre, bland forsiktig og rør inn smøret til slutt.

Stek i form ca 26 cm i diameter
175 grader, nederste rille, ca 35-40 minutter.

Avkjøl kaken i formen, og del den i 2 når den er kald.

Pisk all fløten, ta bringebær i halvparten og ha i midten.
Pynt med resten av kremen, og strø på daimkulene

Back
Topp