Forvirret!

gravidlykke19

Glad i forumet
Jeg blir bare mer og mer forvirret! Var igjennom en medisinsk abort for 2,5 uke siden - i dag er jeg helt ferdig meg å blø, men har fått to forskjellige beskjeder en om at vi burde vente en mens før vi prøver igjen og en har sagt vi ikke trenger å vente[emoji848]

Hva gjør jeg, eller hva burde jeg?

Du gjør akkurat som du vil ;) Medisinsk sett skal du ikke måtte vente. Men for kontrollen sin del, vite når en eventuell ny termin blir. Så anbefaler de at du skal vente til etter 1 tr.
Opplever at mange her inne, ikke venter ;)

Det var faktisk en sykepleier som fortalte meg at grunnen til at de ber oss vente er ofte for at slimhinnen skal rekke å bygge seg opp igjen, og det minsker da sjansen for ny abort [emoji4] Men veit at mange kjører på med en gang som også går bra. Kjenn litt på det selv kanskje? [emoji4]

Jeg blir bare mer og mer forvirret! Var igjennom en medisinsk abort for 2,5 uke siden - i dag er jeg helt ferdig meg å blø, men har fått to forskjellige beskjeder en om at vi burde vente en mens før vi prøver igjen og en har sagt vi ikke trenger å vente[emoji848]

Hva gjør jeg, eller hva burde jeg?

For det første, beklager at dere mistet :(

Enig med nummertoo. Vet ikke hvor langt du var på vei, men siden du har måttet ta medisinsk abort tenker jeg at du var såpass på vei (8 uker +?) at jeg personlig ville ha ventet en mens for å være sikker på å få renset skikkelig.Og at nestemann dermed får festet seg skikkelig, og unngått en evt ny abort. Men for noen går det bra å ikke vente også :) Gjør det du føler for selv :) Jeg mistet i uke 5 og ventet ikke, da det var såpass tidlig og kroppen renset seg selv. Likevel var ikke første mensen helt som vanlig hos meg.
Lykke til med videre prøving :)

Vi har veldig lyst til å starte igjen med en gang, sånn helst i går[emoji85] men vet jo ikke om jeg tørr og ta sjansen om det er noe risiko med og starte med en gang før mensen har kommet [emoji848]

Etter SA (11+4) fikk vi råd av legen om å vente til jeg hadde hatt en menstrasjon. Første mens etter aborten ble kraftig med litt koagler, siden det lå igjen litt rester..lykke til med prøvingen! :Heartblue

For det første, beklager at dere mistet :( [emoji173]

Enig med nummertoo. Vet ikke hvor langt du var på vei, men siden du har måttet ta medisinsk abort tenker jeg at du var såpass på vei (8 uker +?) at jeg personlig ville ha ventet en mens for å være sikker på å få renset skikkelig.Og at nestemann dermed får festet seg skikkelig, og unngått en evt ny abort. Men for noen går det bra å ikke vente også :) Gjør det du føler for selv :) Jeg mistet i uke 5 og ventet ikke, da det var såpass tidlig og kroppen renset seg selv. Likevel var ikke første mensen helt som vanlig hos meg.
Lykke til med videre prøving :)

Jeg aner ikke hvor langt jeg var på veg, for jeg hadde en bo, altså alt annet en foster. Dem tror jeg skulle vært ca 6-7 uker på veg. Men kroppen støtet det ikke ut selv.

Tror vi blir og vente, men det finner vi vel ut av. Tørr ikke ta noen sjangser !
Takk!

Gjennomgår en MA nå og vi har fått beskjed om å vente minst en mens. Tror ikke jeg tør annet enn å vente denne gangen..

Mistet i desember og fikk ikke igjen mens før jeg ble gravid på nytt i februar, og det endte altså i MA i uke 9 [emoji17]

Back
Topp