Forvirret

Hannus

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Jeg skal registrere lillemor på noe, men det er ikke en egen fil for mellomnavn. Hun har fars etternavn og mitt etternavn til mellomnavn, men kjenner at jeg ikke er helt klar for at hun kun skal ha hans :p

Kan jeg skrive begge etternavnene i filen for etternavn, selv om det ikke er bindestrek?

Jeg har alltid skrevet mitt mellomnamn sammen med fornavnet i slike sammenhenger.

Antar det ikke er folkeregisteret, så da endrer det ikke navnet, men jeg gjør det med meg selv som har pikenavnet mitt som mellomnavn. Er det ikke eget felt for mellomnavn setter jeg begge, uten bindestrek, som etternavn. Det er jo ikke noe big deal så lenge vi ikke snakker pass eller denslags

Jeg skal registrere lillemor på noe, men det er ikke en egen fil for mellomnavn. Hun har fars etternavn og mitt etternavn til mellomnavn, men kjenner at jeg ikke er helt klar for at hun kun skal ha hans :p

Kan jeg skrive begge etternavnene i filen for etternavn, selv om det ikke er bindestrek?
Det riktige blir å sette fornavn og mellomnamn i feltet for fornavn, og etternavnet alene i det feltet for etternavn.

Jeg har pikenavnet mitt som mellomnamn nemlig, og må alltid gjøre det på den måten. ;)

Tror mellomnavn skal skrives som fornavn, for man har vel kun ett etternavn.. jeg gjør det etter jeg giftet meg:)

Det riktige blir å sette fornavn og mellomnamn i feltet for fornavn, og etternavnet alene i det feltet for etternavn.

Jeg har pikenavnet mitt som mellomnamn nemlig, og må alltid gjøre det på den måten. ;)
Samme her :)

Signerer denne.
Har pikenavnet til mamma som mellomnavn da, men det går som fornavn
Man har bare et etternavn:)

Problemet er at etternavnet mitt er litt snålt, og er redd de skal tro det er et fornavn i stedet :p derfor jeg ville sette det sammen med etternavnet :p

Problemet er at etternavnet mitt er litt snålt, og er redd de skal tro det er et fornavn i stedet :p derfor jeg ville sette det sammen med etternavnet :p
På passkontoret fikk jeg beskjed om at man bare kan ha ett etternavn. Så uansett hvor rart navnet er så blir det mellomnamn. :P

Fornavn: Kari Fleskmo
Etternavn: Jensen

Men det er kun påmelding til babysvømming da, så det har kanskje ikke så mye å si? :p

Takk for svar dere :) Tror jeg skriver det som etternavn, siden det uansett ikke er en superviktig registrering :p

Passkontoret er noe helt annet enn babysvømming.

Det riktige formelt er å ha det med fornavn, men på sånne uformelle steder ender man da opp med "Velkommen Kari Fleskmo", og jeg synes det er rart at mail, nettsider etc skal bruke pikenavnet mitt på meg. De gjør det for å være "personlig" og bare bruke fornavn. Derfor legger jeg det som to i etternavn

I pass etc fungerer verden anderledes og jeg har selvsagt bare et etternavn. Det er jo ikke mulig å ha to.

Mellomnavn skrives da sammen med fornavn. Har mammas etternavn som mellomnavn og det blir da fornavn.

Mellomnavn skrives da sammen med fornavn. Har mammas etternavn som mellomnavn og det blir da fornavn.
Ja, det gjør det.

Det er bare jeg som av og til tar en vri på sånne helt uvesentlig ting, og reelt sett derfor svarte feil her

Jeg skrev det som etternavn jeg, siden det kun var babysvømming. Men på pass og sånt er det vel kanskje en egen linje med til mellomnavn også? Som på folkeregisteret.

Back
Topp