Forvirret.

*IdaMor*

Elsker forumet
Helt siden den dagen jeg fant ut jeg var gravid, har jeg holdt meg unna alt som vi på død og liv IKKE må spise... Å jeg har hatt så lyst på roastbeef, spekemat og salami! Ostene klarer jeg meg uten.
Men nå når jeg har vært på sykehuset i noen dager, har jeg fått servert salami, roastbeef og spekeskinke... Hvorfor kan vi spise dette her? Oppbevares det andeledes? Det er jo ikke varmebehandlet her eller?
Får jo dårlig samvittighet av og spise det, for man er jo helt hjernevasket om at dette MÅ man holde seg unna...?
Så nå har jeg spist dette, å klaer ikke tenke på annet enn at jeg har lyst til å spise en hel pakke salami :p
Bra det ikke er lenge igjen til den lille keiseren vår skal komme :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Det hadde vært interessant om du spurte på sykehuset hvordan de forsvarer pålegget de serverer, for jeg har hørt (mulig røverhistorie) at det var en gang en dame innlagt på sykehus som var gravid med tvillinger som fikk servert brie og at bakterier fra osten fremkalte spontanabort. Man blir ganske forvirra over alt man kan og ikke kan spise, og for våre mødre og i andre land var/er kostholdsrådene ulike enn her nå. Jeg har spist Gilde sin påleggsroastbiff og salami i hele svangerskapet fra ganske nyåpnede pakninger. Tror egentlig spekeskinke går fint også men det har jeg holdt meg unna.

Den historien er sann ja, vet det gikk ikke bra med tvillingene, litt usikker på om moren strøk med hun også... :/
Ja synes det er så rart at de serverer dette når vi får høre fra alle kanter at vi må holde oss unna!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Såpass ja... Trist!

Heldigvis ikke lenge igjen, snart skal vi bare bekymre oss for om det vi spiser påvirker melka og gir babyen vondt i magen og fremkaller allergi. (Hi-hi)

Såpass ja... Trist!

Heldigvis ikke lenge igjen, snart skal vi bare bekymre oss for om det vi spiser påvirker melka og gir babyen vondt i magen og fremkaller allergi. (Hi-hi)
Så sant så sant, kan aldri spise som før :P

Jeg ville ikke satset på at det var greit kun for at jeg fikk det på sykehuset.. Da jeg lå på barsel var det fårikål til middag ene dagen. Jeg lot være å spise, siden mange babyer kan reagere på at mammaen spiser kål, og det var en utrivelig kveld og natt, mange babyer som skrek og skrek...

Her er det iallefall slik at alle på sykehuset får det samme å spise, med mindre det er noe man ikke tåler.. Vi fikk også servert rømmegrøt med spekemat til, og da sa jordmødrene fra til de som var gravide at det ikke var anbefalt å spise..

Jeg ville ikke satset på at det var greit kun for at jeg fikk det på sykehuset.. Da jeg lå på barsel var det fårikål til middag ene dagen. Jeg lot være å spise, siden mange babyer kan reagere på at mammaen spiser kål, og det var en utrivelig kveld og natt, mange babyer som skrek og skrek...

Her er det iallefall slik at alle på sykehuset får det samme å spise, med mindre det er noe man ikke tåler.. Vi fikk også servert rømmegrøt med spekemat til, og da sa jordmødrene fra til de som var gravide at det ikke var anbefalt å spise..

Hmm rart at vi ikke får noen beskje... Ligger jo på Gyn/føden. skulle tro at de viste bedre... Men men.
sykehus er sykehus over hele norge ser jeg, det er det samme som går igjen, dårlig komunikasjon!

Back
Topp