Forvirret!!

Enitsirhc

Forelsket i forumet
På jobben har jeg fått beskjed om at jeg skal være forsiktig med løft og å ikke ta for hardt i osv. Men allikevel setter de meg opp alene med en beboer som flere ganger har hatt utagering på meg fordi hun er sjalu på min graviditet. Jeg blir bare forvirret over at de ikke tar DET problemet like alvorlig som det andre,og føler at det er en litt falsk bekymring de kommer med. Her har jeg faktisk blitt slått og nesten sparket av en person,men i morgen skal jeg være 2,5 time alene med henne fordi vi skal spare inn penger osv. Syns dette er litt dobbelt moral,og kjenner det går en jævel i meg som har lyst til å lage rabalder ut av dette. Vurderer faktisk å kontakte Fagforbundet for å høre om dette er noe å klage inn,for jeg syns dette er en større risiko for mitt ufødte barn enn et lite løft i ny og ne.

Blir bare så forvirret av signalene de sender ut til meg med dette!

Viss jeg var deg hadde jeg ikke tatt sjansen  på å jobbe med en voldelig person når jeg var gravid.Tenk om hun skulle angripe deg og slå deg hardt i magen.Risikoarbeid for en gravid person..Tenk på deg selv for arbeidgivern din tenker tydeligvis kun på å spare penger.

Adriana_74 skrev:
Viss jeg var deg hadde jeg ikke tatt sjansen  på å jobbe med en voldelig person når jeg var gravid.Tenk om hun skulle angripe deg og slå deg hardt i magen.Risikoarbeid for en gravid person..Tenk på deg selv for arbeidgivern din tenker tydeligvis kun på å spare penger.

Helt enig!! 
Jeg hadde nektet og gå til denne personen. Kan de ikke heller sende en av de andre arbeiderne til denne personen, så kan du gå til noen andre?

Princess88 skrev:

Adriana_74 skrev:

Helt enig!! 
Jeg hadde nektet og gå til denne personen. Kan de ikke heller sende en av de andre arbeiderne til denne personen, så kan du gå til noen andre?

Et eller annen må du gjøre. Eller hva har du gjort?

Hvis du jobber med mennesker som agerer fysisk mot deg kan du ha rett på svangerskapspenger. Sjekk det opp med jordmor! Jeg jobbet tidligere med utviklingshemmede som fort kunne finne på å slå, sparke, bite osv. Alle de som var gravide der gikk rett på svangerskapspenger med en gang de var blitt gravide. Jeg jobbet der litt i starten av svangerskapet, men det var så stressende å gå rundt og lure på når neste slaget kom, så jeg klarte ikke mer.

På forrige jobben min, og forrige graviditet måtte jeg si ifra til sjefene mine om at jeg ikke burde løfte så tungt, siden jeg er gravid. Fikk beskjed tilbake om at: " Herregud, du er jo gravid, du må jo tåle og gjøre litt." Jobbet på fabrikk den gang, og det var snakk om å løfte nesten 20 kg x-antall ganger i løpet av hele arbeidsdagen.

Hør med jordmor angående svangerskapspenger du! Det gjør du nok lurt i. For er ingen vits i å ta noen risiko. Det gjelder jo tross alt ditt ufødte barn. Si ifra, og stå på ditt! Det gjorde jeg, og fikk en del sure miner. Desto større grunn fikk jeg til å sykemelde meg 4 måneder før sønnen min kom. Pga kollegaene som psyka meg ned da.

VELDIG GLAD FOR AT JEG BYTTA JOBB, PGA NÅ HAR JEG FORSTÅELSESFULLE SJEFER! :D

Det gikk greit i går,valgte å ikke ta opp denne personen før det var en halvtime til neste pers kom på jobben. Var alene på huset,så var ikke så lett å få noen andre til å gå inn dit. Men nå har jeg 1 mnd igjen til jeg tar ferie,og permisjonen min starter rett etter ferien,så skal jeg se meg om etter en ny jobb mens jeg har permisjon. Jeg vil heller sitte i kassa på Rimi enn å jobbe der jeg jobber nå,etter snart 4 år er jeg klar for noe helt annet.

Back
Topp