Forvirret ;)

kmb

Forelsket i forumet
Jeg mistet 3. februar og har nå blitt gravid igjen. Jeg vet ikke hvor langt jeg er på vei iom jeg aldri rakk å få mensen. Jeg hadde en blødning, noe jeg trodde var mensen 2.mars og tok en test den 9.mars som var positiv. Jeg tok en ny test 14.mars for å sjekke og den var også positiv.. Jeg har fått henvisning til tidlig UL om 3 uker:/ hadde håpet jeg slapp å vente så lenge!! Mitt spm er egentlig hvor lang tid tar det fra egget blir befruktet til egget fester seg (altså festeblødningen)?? Og hvor langt tror dere jeg er?? Blir jo litt smågal av å lure;-) dessverre er det veldig dårlig med ekstra penger nå, så har ikke råd til å ta privat UL..

Festeblødningen kan skje 4-10 dager etter befruktning eller noe sånt. Til meg kom den nøyaktig en uke etter befruktning, en uke før forventet menstruasjon. Så da vil jeg tippe du var ca 4 uker på vei den 9 mars, så du er ca 5 og en halv nå... men det blir jo ren gjetting egentlig

Jeg akkurat lik historie som din :)

Mistet min lille oktoberspire 13. Feb og fikk det bekreftet på UL 20 feb.
9. mars tester jeg positiv på en digital som viste " GRAVID 3+".. ringte da lege, som ba meg ringe dit jeg tok UL sist.. Å jeg fikk komme på UL samme dag, og der gjemte det seg et lite knøtt på 4 uker :D Hvis du går inn på dagboka mi som ligger under dagbøker, står hele historien godt forklart ;)

Skal på ny UL på fredag for å se utviklingen :D

Er mange som har sagt til meg at man er mere fruktbar etter en SA. Og i mitt tilfelle har jeg blitt gravid igjen mens jeg enda blødde etter SAen..

du skal regne ut ifra første blødnings dag i siste mens. I ditt tilfelle blir det den dagen du begynte å blø i forhold til SAen.. Å jeg tror den lille blødningen du hadde kan være festeblødning eller en "uskyldig" blødning (rifter ol)

Hm.. jeg vil også tro eller anta at den blødningen du trodde var mensen, kan ha vært festeblødning, så hvis du går ut i fra ca-tall fra befruktning til feste, så ville jeg ha regna fra den datoen til nå og plusset på ca 3 uker (de tre ukene før som da har vært selvevandringen og antatt tid fra en imaginær siste mens) Da er du vel ca.. 5 ogei halv uke tenker jeg.. Det kan være greit uansett å vente noen uker med tidlig UL, nå vil de kanskje ikke se noe, og du vil bli mer forvirra og redd enn å få oppklaring i det. Om 3 uker, bør det jo være godt synlig der inne. Men skjønner det er fælt å vente :) 

Back
Topp