Forvirret prøver med positiv graviditetstest

Anekdote

Forelsket i forumet
Gode råd søkes. Jeg har brukt RFSU sine "test ofte"-strimler og fikk plutselig en positiv graviditetstest i går. Hadde gitt opp håpet denne pp etter å ha testet frem til 18 DPO uten å få noe positivt svar. Har veldig ustabile sykluser, og de kan være ganske lange. Men når de er "normale" er de på ca 31 dager. Vet at hvis jeg ble gravid denne gangen måtte det skjedd rundt 17. november fordi vi ikke hadde noen flere forsøk ettersom hele familien ble syk. Hadde "nesten" positiv EL-test den 16. november(men får aldri særlig sterke EL-tester). Ettersom jeg ikke fikk noen positive G-tester tenkte at jeg sikkert ikke var gravid, men begynte da å lete etter ny eggløsning. Fikk knallpositive EL-tester to dager på rad. Syntes det var rart, så tok en G-test morgenen etter, og tror dere ikke den var svakt positiv på dag 21 DPO? Går det an liksom? Ny test i dag som også var svakt positiv men kanskje til og med litt svakere enn i går. Synes det går veeeldig sakte fremover. Iflg terminkalkulatoren skulle jeg være 5+0 i dag. Kan det være en biokjemisk graviditet? Jeg blør jo ikke. Eller kanskje graviditet utenfor livmoren og dermed svak HCG-stigning? Har ikke time hos legen før 19. desember. Tør nesten ikke tro på at graviditetstesten er sann. Kanskje jeg burde ta en digital test?
 
Jeg ville tatt en digital, da slipper du å tolke streker :) Ved el rundt 17. november burde kanskje streken uansett vært ganske sterk. Men mulig el har vært senere enn antatt. Sædceller kan jo leve ganske lenge :)
 
Med begge de barna jeg har fra tidligere så testa jeg ikke pos før en uke over IKM. Med første var det litt tilfeldig. Tok en og så en ny uka etter. Med nr 2 hver dag.. han hadde nok lagt noe i "dvale" også for ble satt en uke tilbake med termin.. Så absolutt ikke slik at håpet er ute. Vent to dager og se om ikke testen har blitt sterkere da. Krysser fingra for deg.
 
Tusen takk for svar alle sammen! Da skal jeg prøve på nytt med digital test om noen dager og se. Krysser fingre og håper på det beste. Forrige svangerskap testet jeg positivt mye tidligere, men det har vært så mye hormonkrøll siste 2 år at jeg ikke tør håpe for sterkt.
 
Back
Topp