forvirret på uker

Du har fullgått 7 uker og begynner på den 8. :) 7 uker og 1 dag. Men begynt på svangerskapsuke 8.

Jeg sliter med det samme! Tror du kan si at du er _i_ uke 8, men at du er 7 uker gravid, stemmer det?

Ja.

Det blir litt som å fylle år. Når du fyller 30 år så har du levd 30 hele år. Når det går en måned etterpå så er du i gang med ditt 31. år. :p

Ja.

Det blir litt som å fylle år. Når du fyller 30 år så har du levd 30 hele år. Når det går en måned etterpå så er du i gang med ditt 31. år. :p

Endelig en forklaring som var god ass!!!
Da er det mest korrekt å si at du er 7 uker? Ikke 8? Ville jo aldri jugd på seg et ekstra år [emoji38][emoji38]

Endelig en forklaring som var god ass!!!
Da er det mest korrekt å si at du er 7 uker? Ikke 8? Ville jo aldri jugd på seg et ekstra år [emoji38][emoji38]

Litt annerledes med svangerskap enn år da. :p
Jeg sier enten "Jeg er i svangerskapsuke 7" eller "Jeg er 6 fullgåtte uker". :) (Jeg er 6+5.)

Litt annerledes med svangerskap enn år da. :p
Jeg sier enten "Jeg er i svangerskapsuke 7" eller "Jeg er 6 fullgåtte uker". :) (Jeg er 6+5.)

Jeg gleder meg til jeg begynner å glemme hvor langt jeg er på vei jeg [emoji38] synes d e fryktelig frustrerende å hele tiden vite nøyaktig hvo langt jeg er på vei! Svangerskapet blir så langt for min del.... sist mistet jeg kontrollen etter OuL og frem til uke 36, håper det skjer nå også. Forholdt meg til termindato og overtidsdato, mye bedre for psyken ;)

Back
Topp