Forvirret...Hjelp.

m@ritamor

Flørter med forumet
Var hos legen min nå til førstegangskontroll.
Jeg hadde vært til tidlig UL og siden jeg hadde en SA 1.juni hadde jeg ingen mens imellom jeg ble gravid på ny.
Utifra fosterets størrelse regnet han ut at første blødningsdag var 5.juni selv om jeg blødde fra 1-10 juni etter Sa.
Men på alle sider jeg går inn på for å finne ut hvor langt jeg er kommet står det at utfra den dagen er jeg nå 13+ på vei noen steder også uke 14.
Da fatter jeg ikke hvorfor min lege på kontroll har gitt meg svangerskapspapirer der det står at jeg nå er i uke 12 ???
Noen som forstår dette?eller har legen min rett og slett rotet?
Vil så gjerne vite hvor stor ungen er og i hvilken utviklingsuke jeg skal se hen da.
Fikk termin 15.mars 2006.

Om termin er 15.mars,så sier jo den her inne iallefall at du er 13+3 på vei!
Det vil jo da si at du har 13 fullgåtte uker bak deg,og er i din 14 svangerskapsuke...
Tror nok bare legen din bare har blingsa litt på uke 12 og 13.
Jordmoren min skriver ikke antall dager ut i uken,så når jeg var 16+5 - så skrev ho bare 16uker!
Er jo termin dato du må regne ukene ut ifra...
Gratulerer så masse med nytt svangersakp!!![;)]
Husker deg fra januar klubben,kjekt du slapp å vente så lenge på e nny sjanse...[;)]

Ja jeg husker forrige gangen så var han jeg gikk til nøye med å skrive uker og dager.
Fikk høre nå at det er mange som bare skriver uker.
Legen min må ha tatt feil må nevne dette for henne neste gang.
Jeg gikk selv utifra at jeg var ca 13+ så da må hu ha tatt feil og den endelige termin vil jeg få i 20 uke.
Men om hu søkte om det nå utfra at jeg var 12 uker vil jeg komme inn i uke 21.
Bør kanskje ringe dem når jeg får time også da så alt blir rett.
Har hørt at det er verre for dem å si nøyaktig så lenge du er kommet for langt...var noe med at i en uke var alle foster like eller noe sånt.

Var heldig som ble gravid med en gang igjen jeg og det var litt av ett sjokk for ei som har slitt så med å bli gravid så bare går alt som en lek plutselig.

Inntil uke 20 vokser visst bebisene så å si likt.. etter uke 20 er de mer individuelt.. [:D]

Back
Topp