Forvirret-guttemage sier alle

• Trådstarter Trådstarter N
  • Opprettet Opprettet

N

Elsker forumet
Jeg har vært på Ul 3 ganger nå og alle 3 sier at det blir jente uavhenging av hverandre.

Men så er det alle kommentarene om at det kan jo ikke være tvil om at det kommer en gutt fordi jeg har så utpreget guttemage og pappan har jo tross alt 2 gutter fra før.

Gjør meg ingenting om det kommer en gutt, men blir så forvirret over at folket sier gutt og 3 leger sier jente.

Er det noe som heter utpreget guttemage og at fordi far har 2 gutter fra før så er det garantert gutt igjen. Jeg hadde nå gledet meg noe veldig over ei lita tulle som legen med høy sikkerhet sa at det ble. Med hormonene i sving og lite fritidssyssler pga sykemld går det faktisk inn på meg og jeg klarer ikke la være å tenke på det. Er jeg gal som tenker sånn? Er så ille at hver gang noen sier at jeg har guttemage begynner jeg å gråte[:(]

Bare glem det de sier. Ei jeg kjenner hadde den verste guttemagen jeg noen sinne har sett. Alle sa at hun kom til å få gutt, men det var ei lita jente som poppet ut der. Tror det kommer veldig an på hva slags kroppsform man har i utgangspunktet jeg. Bestemoren min er helt sikker på at jeg får jente, men jeg har jo så mye ekstra "baggasje" fra før at jeg mener at hun umulig kan si det.

Om du får det noen kaller "jentemage" eller "guttemage" er helt avhengig av hvordan magen din er formet, og har ingenting med hvilket kjønn som ligger inni magen. Det er kun noe gamle kjerringer har funnet opp, mamma har typisk "guttemage" men hun har fått tre jenter..
Så bare ta det med ro [:)]

Stod på Kiwi nå og ei dame kom bort og sa;DU FÅR GARANTERT GUTT. Jeg løp tilbake til bilen og brast i gråt.Ikke fordi jeg ikke vil ha gutt, men gleden over å fått vite 3 ganger at det blir ei jente var så stor at jeg ikke er forberedt på forandringen.

Ikke hatt noen merkbare forstyrrelser i humøret, men de siste uken har hormonene fløyet i spinn og jeg gråter over alt.

Takk for svar, det gav meg en indre ro igjen. TUSEN TAKK[:D]

Vet hvordan du har det, er noen hormoner ute å går her oxo [:D]

ORIGINAL: Nallepu

Stod på Kiwi nå og ei dame kom bort og sa;DU FÅR GARANTERT GUTT. Jeg løp tilbake til bilen og brast i gråt.Ikke fordi jeg ikke vil ha gutt, men gleden over å fått vite 3 ganger at det blir ei jente var så stor at jeg ikke er forberedt på forandringen.

Ikke hatt noen merkbare forstyrrelser i humøret, men de siste uken har hormonene fløyet i spinn og jeg gråter over alt.

Hva ligger fosterlyden på da?

Sist var det 150 og den har ligget på det hver eneste gang..En gang var den på 148!!

hei jeg har hatt 3 ul og 2 første var det gutt på ul på sykehuset sier de jente hadde ul i uke 12-16-19 også har jeg vel hva man kan kalle en guttemage har midje men mage he he.. vel skal ta en ul til vet ikke hvor lenge jeg skal vente har lyst nå med en gang men venter til sluttet av nov begynnelsen av des..
er du usiker ta en ul til da vel??

ORIGINAL: louis

hei jeg har hatt 3 ul og 2 første var det gutt på ul på sykehuset sier de jente hadde ul i uke 12-16-19 også har jeg vel hva man kan kalle en guttemage har midje men mage he he.. vel skal ta en ul til vet ikke hvor lenge jeg skal vente har lyst nå med en gang men venter til sluttet av nov begynnelsen av des..
er du usiker ta en ul til da vel??

Jeg har hele tiden sagt at det blir jente og klarer ikke slippe den følelsen. Jeg har Ul hver 4 uke og fastlegen min sier hver gang at det blir jente, så når jeg sier at det har blitt sagt 3 ganger er det fra 3 ulike leger jeg mener[;)]

Gutten min lå på 140 til 150 for det meste og en gang 160. Og jeg hadde typisk guttemage.
Men jenten min lå på 145 til 150 på det meste og en gang på 164. Og jeg trodde jeg skulle få gutt siden begge to var så like, men det ble jo jente da utifa ultralyden og jeg hadde også den typiske jentemagen.

Har du ikke vært på ultralyd?

ORIGINAL: Cissi

Gutten min lå på 140 til 150 for det meste og en gang 160. Og jeg hadde typisk guttemage.
Men jenten min lå på 145 til 150 på det meste og en gang på 164. Og jeg trodde jeg skulle få gutt siden begge to var så like, men det ble jo jente da utifa ultralyden og jeg hadde også den typiske jentemagen.

Har du ikke vært på ultralyd?

Jeg har hatt UL hver 4 uke hele tiden jeg...fastlegen min har sagt jente hver gang, sykehuset sa også jente,samme sa legen da jeg var på sykehuset en natt pga blødninger.

Men det er greit, jeg blir bare så lei meg når alle andre hele tiden skal fortelle meg at jeg garantert får gutt pga utseende på magen min.Klarer ikke la være å hylgrine hver gang jeg hører det fordi jeg har vært så lykkelig hver gang de har sagt at det blir jente.Men blir det gutt så gjør det meg ingenting, men her og nå er det så stor forandring for meg. OG JEG VIL IKKE HØRE KONSTANT AT DET BLIR GUTT FRA VILLT FREMMEDE SOM KOMMER BORT ELLER FAMILIE SOM VET BEDRE ENN LEGEN.

Alle vet best og alle skal kommentere at alle de kjenner fikk kjønn etter utseende på magen. Helt teit å reagerer på det, men jeg klarere ikke tenke på annet[&o]

Uff så slitsomt du må ha det!! Da jeg gikk gravid første gangen hadde jeg den typiske guttemagen! Alle sa at det ble gutt til og med vaskedamen på jobben min spurdte når gutten min skulle komme? Jeg visste ikke kjønn fordi vi ikke ville vite men jeg var nok litt som deg og bet meg fast i hva de sa.. Jeg var til slutt sikker på å få en gutt og gledet meg i grunnen over dette! Så overaskelsen var stor da det ble en jente! Men jeg var like lykkelig for det [:D]

Hva er det egentlig med folk når de skal bry seg med vilt fremmede sine gravide mager, ta på dem, kommentere, spørre om det er planlagt osv???? Kommer til å bli skikkelig sinna om noen prøver seg på sånne kommentarer, selv om det helt sikker bare er "godt ment". Det er vel ikke deres sak!!!!! [:@]

(Er litt sinna av meg for tiden.......[>:][>:][>:] )

ORIGINAL: FruE

Hva er det egentlig med folk når de skal bry seg med vilt fremmede sine gravide mager, ta på dem, kommentere, spørre om det er planlagt osv???? Kommer til å bli skikkelig sinna om noen prøver seg på sånne kommentarer, selv om det helt sikker bare er "godt ment". Det er vel ikke deres sak!!!!! [:@]

(Er litt sinna av meg for tiden.......[>:][>:][>:] )

Jeg ble forvirret,såret og lei meg på en gang...Hun ville ikke høre når jeg sa at Ul visste jente for det der visst hun og det BLE GUTT. Hun tok meg helt med storm for å si det sånn og jeg ble helt paff over at en fremmed gjorde noe slikt. Uff hun ble nok litt overrasket der jeg løp gråtende tilbake til bilen[;)]

Skal ikke høre på det der vettu.. Magen varierer jo fra person til person uavhengig av hvilket kjønn du bærer på! Tror nok du skal tro mer på hva UL sier, enn hva andre sier[:)]

Har aldri lagt merke til at det har vært forskjell på magene mine før jeg, og nå skal jeg ha 5. mann, eller for å være ærlig, så er det ingen mann, men ei lita jente!!! Har vært på fire ultralyder der de har vært bleggsikre og det tror jeg på. Fikk to jenter for 12 og 14 år siden og to gutter for 9 og 2,5 år siden, så det er jo guttemagene jeg husker best, for å si det sånn. Jeg har vært forundret hele dette svangerskapet fordi det er så ulikt slik jeg husker at det har vært før. Magen er mye mindre, en liten rund ball, forholdsvis langt nede i forhold til guttene som mer fyllte opp hele meg fra puppene og ned, både i lengden og bredden. Synes dette er litt morsomt i og med at jeg hele tiden har visst at det var jente. En annen ting er hormonene. Har ikke merket til noen følelsessvingninger når jeg gikk med guttene, men gjett om nå da....! Jeg kan sitte og lese en roman som jeg vet er oppdiktet der en person dør og plutselig så sitter jeg og tuter for harde livet.. Helt vilt og absolutt ikke jordnære meg, men jeg tror at det har med at det er en jente å gjøre og det kan jo også styrke din sikkerhet på at det er jente du også skal ha. Lykke til uansett, det er det det er iallefall!!!

Himmel, så frekke folk kan være da. Har ikke opplevd noe sånt jeg, heldigvis, da hadde det blitt rabalder. men du, ta rennefart og DRIT I hva folk tror og mener, stol på UL du. Uansett får du et friskt velskapt barn som både du og andre kommer til å elske, enten det er gutt, jente eller hermafroditt!;-)
Har UL vist jente hele 3 ganger, ville noe annet overraske stort, gitt. husk at hu kjerringa på Kiwi har neppe røntgensyn. Det var en gave Supermann fikk, og jeg har ikke hørt om andre med sånne talenter.....

syns du skal stole på legene jeg!!

Drit i hva "alle andre"sier!!!!!!!!!!!!!Hva vet vel de?!? Stol på ul, i allefall når du flere enn en gang har fått beskjed om at det blir ei lita tulle. Jordmoren min trodde jeg bar på ei jente pga høy hjertelyd (150-162 hver kontroll), men der viste det seg at hun tok grundig feil....går til ul ganske ofte, og har fått konstantert at det blir en liten pjokk!![:D]

Back
Topp