Forvirret av testene mine..

Cath94

Blir kjent med forumet
Hei!

Jeg har testet en god del i januar da jeg har hatt flere tegn på graviditet, jeg har fått 2 positive tester av sikkert 9-10.
Første positive var 3. januar med en billigtest, og andre gang 10 januar med en rfsu strimmel, testene i mellom de dagene har vært negative eller hatt såkalte skyggestreker. Jeg begynte å teste etter EL da jeg tenkte det bare var en feil på på begge de positive testene, og de EL-testene var positive i hvertfall 1 uke, men 2 dager hvor teststreken var sterkere enn kontrollstreken, men de neste dagene ble den ikke negativ. Hvordan en EL-test ser ut nå vet jeg ikke da jeg er tom for tester.

Jeg fikk plutselig utrolig vonde nipler, noe jeg bare har hatt mens jeg har vært gravid, så jeg bestilte noen babyplan tidlig strimler for å teste igjen, jeg har fått skyggestrek mest sannsynlig uten farge på alle de 10 testene jeg har tatt.
Jeg har den siste uka også fått mye strekksmerter på siden av magen hvis jeg nyser eller hoster, slik som jeg også hadde sist jeg var gravid.

Jeg sluttet på pilla i desember og fikk en blødning rett etter det, har ikke hatt ikm etter det enda så aner ikke hvor i syklusen jeg er.

Er helt rådvill og aner ikke hva jeg skal tenke eller gjøre, noen som har opplevd noe lignende?


thumbnail_IMG_7178.jpg
thumbnail_IMG_7174.jpg
thumbnail_IMG_7185.jpg
De fra babyplan er tatt i dag, kan se skyggestrek i virkeligheten, men får det ikke med på kamera.
 
Synest alle gravidtestene ser ut som skyggestrek?:bookworm: Og eggløsningstesten vil alltid ha to streker, men sies at når streken er lik eller sterkere en kontrollstreken er den positiv. Så her har du en fin positiv eggløsningstest nr 5 oven ifra. :happy:
 
Jeg tenker syklustull siden du sluttet på pillen i desember. Mange pre og post eggløsning hormoner gir samme symptomer som en tidlig graviditet. Dessuten er det ekstra tull med dem nå til de får stabilisert seg etter pillebruk. Jeg hadde senket skuldrene, sluttet og teste en stund og ventet til du fikk første mens igjen.så ville jeg startet og telle ned til el.
Jeg hadde like symptomer selv om jeg var gravid eller ikke. Og det har de aller fleste andre også. Kvalmen kommer som regel senere i svangerskapet, gjerne fra uke 5-6 selv om noen blir kvalme før mens. Men dette er fåtallet.
 
4A7D481E-D580-4BC4-8258-23D480B968B6.jpeg
Da jeg fant ut at jeg var gravid i oktober så EL testene mine slik ut. Du ser en klar stigning, jeg trodde jeg ventet på EL så fortsatte å teste. Siden jeg har pcos og ikke har så sterke tester ved EL til vanlig så tok jeg en test for å avkrefte graviditet, men den viste tydelig positiv. Så ville kanskje tatt en tur til lege for blodprøve om jeg var deg :)
 
Ville tatt meg en tur til lege for å ta blodprøvesjekk stressende og leve i uvisse, ha håp og kjenne på symptomer! Tvitvi
 
Tusen takk for alle svar!
Nå i dag har jeg endelig fått det bekrefter med 3 positive tester, alle med tydelig rosafarge!
Da var det nok bare skyggestreker med farge på de 2 testene som er tatt tidlig i januar, siden 3 tester etter hverandre nå har gitt enda tydeligere strek.
 

Vedlegg

  • 222BE8DD-2D20-4193-8E5B-4654D3B5BB3E.jpeg
    222BE8DD-2D20-4193-8E5B-4654D3B5BB3E.jpeg
    274,7 KB · Visninger: 195
Back
Topp