Forvirret av redningsvester

~eXita~

Glad i forumet
Det er så mange typer og forskjellige kilo str. I tillegg er jeg helt grønn på dette...
De blir mest brukt på fisketur fra land og bhg når de skal til elvekanten.

Så Hvilken vester er best.. 15-30 kilo???

Jeg har sett litt på HH Navigator Scan og Regatta Elias redningsvest.

Noen som har erfaringer med dem eller sjønner noe av testene?????

Hva burde jeg rett og slett kjøpe??

Vi har regatta (ikke Elias) t Eline, å kjøpt sånn at den sitt ganske akkurat på ho no. Ho har 3-4 kg å gå på tru æg. Fikk anbefalt at det ikke skoill vær så altfor mang kilo "ekstra" opp t toppvekta sånn at den satt godt på.

Har itj testa den i vann enda da, men har brukt den på båttur. Ho elske å ha den på [:)]

Såvidt jeg vet så strøyk Eliasvesten i test, da den ikke snur barnet riktig vei om det lander i vannet med hodet først.. [>:]

http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article264780.ece

På babysvømmingen hadde instruktøren med 3 forskjellige redningsvester. Den ENESTE han sa var god nok var Helly Hansen sin. Nå husker jeg ikke merke på de andre 2, men han viste oss at HH vesten fikk barnet at snu på ryggen, det gjorde ikke de andre. Finnes helt sikkert andre bra og godkjente vester, men kjenner bare til HH.

HH hadde vel også en som ble slaktet..

Nå er det jo HH sin kid safe som har kommet best ut, MEN den er bare fra 0-15 kilo... [&o]

Flere som kanskje vet??

ORIGINAL: ~eXita~

Nå er det jo HH sin kid safe som har kommet best ut, MEN den er bare fra 0-15 kilo... [&o]

Flere som kanskje vet??

Den finnes også fra 10-25 kg. Anbefaler å kjøpe den på Flust.no om du har Trumfpoeng. Det er det rimeligste jeg har sett denne til hvertfall (499,- + porto). [:)]
> http://www.flust.no/sport-og-fritid/redningsvester/helly-hansen-babysafekidsafe-redningsvest/

Forbrukerportalen publeserte en test for 2-3 år siden.
Ene HH vesten vant, mens den andre gjorde det dårlig.
Alle som hadde den dårlige fikk bytte den inn i testvinneren, og den dårlige ble trukket fra markedet.

En av de tingene som gjorde at HH-vesten vant, var at den snudde barnet, dersom det fallt i vannet.
Alstå ganske viktig.
(Er jo ikke så mye poeng i å flyte, dersom man flyter med ansiktet ned i vannet)

Den testen som vant finnes i forskjellige størrelser. Vi har den til gutten vår som er 22 kg - er usikker på om vesten går opp til 30 eller 35

ORIGINAL: BabyCala

Flere som kanskje vet??

Den finnes også fra 10-25 kg. Anbefaler å kjøpe den på Flust.no om du har Trumfpoeng. Det er det rimeligste jeg har sett denne til hvertfall (499,- + porto). [:)]
> http://www.flust.no/sport-og-fritid/redningsvester/helly-hansen-babysafekidsafe-redningsvest/

Finnes den i opptill 25 kg.. [:o] [:D] serriøst?!!?!?! [:D]

Skal sjekke ut Flust, men må ha den til Mandag!

Blir den å komme frem om jeg bestiller i dag? pleier de å være forsinket der??

Oog hvor ellers kan jeg finne redningsvesten?

ORIGINAL: Oline V2

Alle som hadde den dårlige fikk bytte den inn i testvinneren, og den dårlige ble trukket fra markedet.

En av de tingene som gjorde at HH-vesten vant, var at den snudde barnet, dersom det fallt i vannet.
Alstå ganske viktig.
(Er jo ikke så mye poeng i å flyte, dersom man flyter med ansiktet ned i vannet)
Den testen som vant finnes i forskjellige størrelser. Vi har den til gutten vår som er 22 kg - er usikker på om vesten går opp til 30 eller 35

Det er sant.. derfor ville jeg ha testvinnern i og med den var god til det!! [:D]

Vi hadde HH Babysafe i fjor og kidsafe i år. Kidsafe koster 349 på xxl. Vet det var tilbud på den i sommer til 299... 2 dager etter at vi hadde kjøpt den til 349[>:] ... [:D]

Om 15-30 er best kommer jo helt an på hvor mye ungen din veier!

Alstå ganske viktig.

Det er sant.. derfor ville jeg ha testvinnern i og med den var god til det!! [:D]

Den kommer iallefall i tre vektklasser.
Og jeg er ganske sikker på at de ulike vektklassene er 5-15 kg, 10-25 kg og 20-35 kg

ORIGINAL: Pigita

Vi hadde HH Babysafe i fjor og kidsafe i år. Kidsafe koster 349 på xxl. Vet det var tilbud på den i sommer til 299... 2 dager etter at vi hadde kjøpt den til 349[>:] ... [:D]

Ja veit det, men nå kjenner jeg ikke til vektklassene, men 0-15 kilo er for lite i allefall...

Jeg trenger vester til 15,5 kilo og 17 kilo. Om det er opptil 20 kilo eller 25 spiller ingen rolle!
I allefall om de har flere å velge mellom!

Når du skriver xxl, hvilken butikk? Har xxl her, men er jo en bygge butikk.. Har de vester der eller er det en annen butikk det er snakk om?

Ja veit det, men nå kjenner jeg ikke til vektklassene, men 0-15 kilo er for lite i allefall...

Jeg trenger vester til 15,5 kilo og 17 kilo. Om det er opptil 20 kilo eller 25 spiller ingen rolle!

Når du skriver xxl, hvilken butikk? Har xxl her, men er jo en bygge butikk.. Har de vester der eller er det en annen butikk det er snakk om?

Hun mener nok spirtsbutikken xxl
Men vestene finnes på de fleste sportsbutikker.

Hun mener nok spirtsbutikken xxl
Men vestene finnes på de fleste sportsbutikker.

Hehe ok.. Skal sjekke sporstbutikkene her i morgen! Kanskje jeg finner en xxl butikk.. Hørtes jo veldig billig ut! [:)]

Vi bruker kun HH på våre, og er veldig fornøyd med de.
De selger de på Obs, der vi har kjøpt hvertfall. Husker ikke helt eksakt pris da[8D]

vi har den som vant testen kids safe eller hva den nå het... småen datt i vannkanten, og selv om det var rimelig grunt der så snudde vesten han med en gang... vår går vel opp til 25kg eller noe... syns det er bra med vester som tar endel mer en ungen veier pga klær og støvler kan veie ganske mye vått... men man må jo ikke velge vester som er for store heller...

Back
Topp