Forvirret, ang terminutregning.

lillefrokentrille

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Bv sier at termin er 1 mars.
Preglife appen sier 28 februar
Hjulet hos legen sa 27 februar.

Hva stemmer egentlig? Og hva hadde dere forholdt dere til? Siste dag i siste mens var 21 mai.

Jeg hadde siste mens 25 mai og får da 3mars de fleste plasser. Fikk 1 mars på ul uke 12, og selv om jeg heller vil ha termin 1 mars ( i håp om at den kommer før) så tror jeg 3 mars best å tenke :) gikk 9 dager på overtid med nr 1... men gleder meg til oul !

Hva stemmer egentlig? Og hva hadde dere forholdt dere til? Siste dag i siste mens var 21 mai.
Jeg hadde siste dag i siste mens 26.mai. Legen sier 4.mars,jeg trodde 5.mars. Så jeg vil tro at du bør ha rundt 1.mars?

Jeg har også forskjellige, men jeg bare tar det sånn ca. Når folk spør sier jeg bare midten av mars :)

Samma her. Vent til oul tror jeg haha :p

Ville stolt på min egen tror jeg, i alle fall frem til oul ;)

Fikk lik termin hos bv og hos legen [emoji4] siste mens 4 juni, termin 11/3

Kommer litt an på hvor lang syklus du har oxo. Jeg har normalt 31-dagers syklus, men de siste mnd før jeg ble gravid, hadde jeg 34-dagers sykluser. Så etter mine (og BVs) beregninger så har jeg termin 16.mars (siste mens var 31.mai) og da jeg var på TUL hos gyn, regna ho ut at jeg var én dag kortere. Har du vært på TUL? I såfall ville jeg stolt mest på det :happy: Evt BV :happy:

Det kommer egentlig helt an på. Hjulet hos legen tar kun utgangspunkt i gjennomsnittsyklus som er 28 dager.
Det er derfor den terminen all helsepersonell tar utgangspunkt i.
Selv har jeg et annet "forhold" til syklusen min fordi jeg har tempet og derfor vet når eggløsningen min var. Jeg forholder meg derfor til en annen dato enn legen min gjør fordi jeg mener at min er mest riktig. Legen teller forøvrig fra første dag i siste mens. Min 1. dag var 17. mai og min legetermin er 24. februar. Har lang syklus så selv tar jeg utgangspunkt i termin 1. mars frem til oul.

Jeg fikk forskjellig dato med terminhjulet og bv-appen, selv om begge er enige om hvor langt jeg er på vei (vet unnfangelse pga IVF).

Back
Topp