Forvirrer meg inn i størrelser…

Majah.

Forelsket i forumet
Oktoberlykke2020❤
Novemberbarna 2021
Nå er jeg litt forvirret i denne jungelen av klær og størrelser! Forstår veldig godt det kommer ann individuelt på barna, og merker/klær.
Jeg har arvet ett hav av dresser og div fra søsknene mine! Det er typ 86! Mi bruken nå 80.
Jeg har trodd i over ett år siden jeg fikk disse dressene at det var FRA ca.12-18 mnd, og at det i ‘teorien’ ville psse perfekt for oktoberbaby!
Men etter og studert litt og serr, så er det typ ‘fra’ 18mnd —-> de egentlig regner størrelsene i?:confused:

Noen som orker og lese og sjønner va jeg tenker og egentlig lurer på?:hilarious::headphone:
 
Sniker. Hvis du plotter inn lengdemålingene fra fødsel i et sånt skjema de har på helsestasjonen så vil du jo kunne estimere sånn ca hvor lang hen vil være etter hvert som hen vokser. Det har jeg gjort med min når jeg handler klær på salg for tiden fremover :angelic:
 
Sniker. Hvis du plotter inn lengdemålingene fra fødsel i et sånt skjema de har på helsestasjonen så vil du jo kunne estimere sånn ca hvor lang hen vil være etter hvert som hen vokser. Det har jeg gjort med min når jeg handler klær på salg for tiden fremover :angelic:

Åå, det var jo smart! Men hvordan gjør du du det, bare fyller inn målingene? Har sett så mye på salg også, så frister så og kjøpe, men jeg sjønner ikke helt alle størrelsene, virker som det er så forskjellig! Men det skal jeg gjøre, takk for tips:D
 
  • Liker
Reactions: HCS
Åå, det var jo smart! Men hvordan gjør du du det, bare fyller inn målingene? Har sett så mye på salg også, så frister så og kjøpe, men jeg sjønner ikke helt alle størrelsene, virker som det er så forskjellig! Men det skal jeg gjøre, takk for tips:D
Ja, jeg har gjort det i den Preglife-appen, men finnes sikkert noe bedre på nett :)
 
Nå er jeg litt forvirret i denne jungelen av klær og størrelser! Forstår veldig godt det kommer ann individuelt på barna, og merker/klær.
Jeg har arvet ett hav av dresser og div fra søsknene mine! Det er typ 86! Mi bruken nå 80.
Jeg har trodd i over ett år siden jeg fikk disse dressene at det var FRA ca.12-18 mnd, og at det i ‘teorien’ ville psse perfekt for oktoberbaby!
Men etter og studert litt og serr, så er det typ ‘fra’ 18mnd —-> de egentlig regner størrelsene i?:confused:

Noen som orker og lese og sjønner va jeg tenker og egentlig lurer på?:hilarious::headphone:
Min bruker str 80 og noe i 86 selv om det er litt stort. Vi har vinterdress i str 86 og regntøy. Vi bestilte egentlig 92, men det så vi ble for stort. Det er individuelt. Når det gjelder yttertøy tipper jeg de fleste oktoberbabyene fint kan bruke en normal str 86 denne sesongen.

Min er stor så han har ikke rukket å bruke alt fordi str 74 og 80 ble fort tatt i bruk og passet derfor ikke temperaturen. Måtte fylle på med sommertøy til han.
 
Det er jo høyden på barnet (cm) som utgjør størrelsene. Så et barn på 80 cm skal i teorien passe str 80. Men som du sier så er det veldig individuelt, noen barn er lave for alderen og andre er høye. Noen barn har lengden i overkroppen, og andre har lengden i beina.

Gutten min bruker alt fra 74-86 i body og 74-80 i bukser. Jeg har kjøpt vinterdress i str 80 da min erfaring er at yttertøy er stort i størrelse. Og så små barn har veldig vanskelig for å bevege seg i alt for stort yttertøy :joyful:
 
Back
Topp