Forvirrende

ajasto

Forelsket i forumet
Når jeg tester terminkalkulator så får jeg forskjellige svar. Nå fikk jeg opp at jeg er 14 uker på vei. Mens en annen bare tolv. Men i morra skal jeg jo være 13 uker på vei.
Sukk hva forholder jeg meg til egentlig frem til jeg skal til jordmor? Blir helt forvirret jeg. Jeg har heller aldri opplevd å være sååå lite dårlig i mine tidligere svangerskap som jeg er nå. Kvalmen kommer bare en sjelden gang og svimmelheten er mye bedre.
Så egentlig så har jeg det helt perfekt.[:D] Men hvor langt er jeg egentlig på vei[8|].

Jaja jeg får gå utifra denne terminkalkulatoren her på babyverden. Da er jeg 13 uker i morra. Selv om magen ser ut som den er lengre på vei.[&:]

Noen beregner fra befruktning, altså fosterets alder, mens her på bv regner de fra forrige mens, altså to uker før befruktning. Noen opererer også med at du er i 14. uke, og du er da 13 uker gravid... som at jeg er 37 år gammel, men jeg er i mitt 38. år ettersom jeg blir 38 i september

forresten - nå som du har passert 12 uker - da kan du vel røpe hvem du er??[;)]

Har røpet hvem jeg er i den andre tråden jeg[:D]. Men tror jeg vil fortsette å bruke ajasto. Får se[:)]

Du kan krysse av om du vil ha siste mens eller befruktningsdato, nesten på alle plasser[8D]

Jeg vet hvem du er jeg, så jeg tenkte ikke så mye for min egen del - men det er litt frustrerte fruer her inne som ikke har klart å gjette...

Da er nok datoene avhengig av hvordan man regner - noen operer kanskje med 40 uker som resten av verden, noen med 40+3 som er ny norsk standard, og så det med om de skriver 13 uker, eller 13. uke, for 13. uke er jo 12+0 til 12+6, mens uke 13 er 13+0 til 13+6

Ja det må være noe sånt. Blir iallefall spennende å se på ultralyden.[:D]

Jeg forstår meg ikke på disse utregningene! Blir spennende når du kommer til Jordmor!

Back
Topp