Forvirra

Timpie86

Blir kjent med forumet
Jeg har lastet ned to forskjellige apper som skal følge svangerskapet. Babyverden sin og preglife.
Begge sier at jeg er 7 uker på vei, og har termin 16.01.18
Men jeg var hos legen idag og fikk ultralyd (utvendig) for å bekrefte at jeg var så langt på vei som jeg trodde. Men legen sa at han ikke tror jeg er 7 uker på vei, for han fant ikke noe å måle i livmora, men han sa at livmora var gravid.

Så nå har jeg funnet en annen terminkalkulator som sier at jeg er 5+1 ikke 7+1. Både appen og kalkulatoren mener jeg har termin 16.januar. Hva er riktig?

Det legen sier er riktig :) EL kan kanskje ha vært senere, eller egget gått i dvale?

Det legen sier er riktig :) EL kan kanskje ha vært senere, eller egget gått i dvale?

Går ut i fra 5+1 da. Men får ikke endra det på disse appene. De insisterer på at jeg er 7+1. Haha! De går ut fra første dag i siste mens, men 5+1 er nok fra unnfangelse. Hmm...

Går ut i fra 5+1 da. Men får ikke endra det på disse appene. De insisterer på at jeg er 7+1. Haha! De går ut fra første dag i siste mens, men 5+1 er nok fra unnfangelse. Hmm...

:)
I noen av appene kan man velge å legge inn termindato fremfor siste mens. Prøv å legge inn datoen for 5+1 :)

Hmm... hvordan regner jeg ut det da?! Er så dårlig på sånt... [emoji85] må muligens over på februar da?

Hmm... hvordan regner jeg ut det da?! Er så dårlig på sånt... [emoji85] må muligens over på februar da?

Det er mange som er med i begge terminklubber når de ligger i overgangen mellom to mnd. Det kan jo du være og.
Jeg er 5+4 og har termin 29. Januar, men siden jeg skal ha planlagt KS, så kommer nok småen 1 uke før ca hvis jeg får bære frem.

Termin endres jo uansett noen gg ofte. Oul gir en mer "endelig" termin. Til sist er det jo bare 5-6 % som fødes til termin uansett.

Jeg trodde at de ikke brukte utvendig ul så tidlig av den grunn at de ikke klarte å måle/se livmoren fra den vinkel....

Hold deg hos oss du, så ser du etter oul:)

Back
Topp