forvirra.....??

Therese82

Betatt av forumet

Eg skjønna aldri kass veke eg er i.... På BV står det att i dag er eg 23+5, men eg var med JM i dag og ho seie eg er 24 i dag.. Kem har rett kalender, JM eller BV?? 

Eg blir so forvirra.....

Ja, for å gjøre det enda værre fikk jeg en beskjed en på babyverden, en hos fastlegen, en hos jordmor og en på ultralyd...
Så får vi bare se hvem som får rett :-)
Jeg velger å bytte uke på fredag inni mitt hode iallefall. Så får jeg en koselig start på helgen :-)

Du skal bytte uke for den dagen unnfangelsen var. I mitt tilfelle bytter jeg uke hver mandag. Ufattelig greit. Men når du er 23+5 er du jo teknisk sett i uke 24. Når det er en dag til du har bursdag og du er f eks 25 år, så har du jo vært 25 i ett år allerede, og godt på vei inn i ditt 26. år. Du begynner på ditt 27. år dagen etter du blir 26. Om det ga noen mening :)

Ikkje rart en blir forvirra 

Får heller berre holde oss te termindatoen so får berre veke og daga vere.. emoticon

Hos meg er det akkurat likt. Når har du termin? På sykehuset bruker de eSnurra og da kommer de frem til at jeg er 24+0 i dag, mens bv som jeg har fulgt sier 23+5. Jeg forsøkte å regne på det her en dag og da kom jeg frem til at jeg er 23+6 idag... Jeg har valgt å følge sykehusets utregning, fordi det blir lettest for meg siden jeg er på kontroll der annenhver uke og det er deres telling som styrer igangsetting ol :-) Men er det rart man blir forvirret? :-P

Mortania skrev:
Du skal bytte uke for den dagen unnfangelsen var.

For de som har en dato for siste mens er det strengt tatt mer riktig å bytte dag på denne dagen. Er jo også det vi "teller fra". Jeg har eggløsning på dag 16/17 i syklusen så for meg ville i hvert fall dette blitt feil å bruke unnfangelsesdagen:) Jeg justerte siste mens-dagen min en dag da jeg ble flyttet en dag på ordinær UL. For enkelhets skyld. Og regner alt ut i fra denne. Veldig enkelt og greit :)

Akkurat det samme til meg også. Får forskjellige uketall utifra om jeg snakker med jordmor, lege eller BV. Men ut i fra jordmor så er et svangerskap 40 uker + 3 dager. Så er termin på en torsdag, så må jo ny uke komme på mandag da.. Tror dette året er spes. iom at det er skuddår (ut fra eSnurra som regner ut fra 28 dager i feb)

Jeg går bare utifra ul-terminen jeg nå. Er jo den de forholder seg til uansett. Så når jeg var på ul, og ble satt ei uke tilbake ifht legens termin (min terminutregning var 3 dager for ul-termin), så ble jeg også forvirret. Men på ul-papiret stod det at jeg var 18+2 på en onsdag, så jeg bytter også uke på mandag nå, og ikke lørdag som jeg selv regnet ut. Nå er ikke termindato så viktig for meg siden jeg skal ha ks da, men viktig ifht NÅR de setter ks-datoen. Så jeg ville gått for det de sier på ul.

Godt att det ikkje berre er meg som er forvirra :) 

Først fikk eg termin 31.5, på tidli ul fikk eg 8.6 og vanlig ul 11.6.. 

Blir ks på meg og so blir jo den datoen eg får for d som telle men eg blir forvirra av so masse forskjellige tall :P 

Kanskje eg får enda ny dato når eg ska på ul igjen 17.4 

Jeg hadde termindato 5. juni i.f. St.Olavs, 1. juni i.f meg selv, 28. mai i.f. tidlig UL og 31. mai i.f. ordinær UL

Jeg holder meg til 31. mai etter ord.UL og bytter uke på mandag, selv om JM og lege mener jeg bytter uke dagen før, på søndag.

Ikke rart man blir forvirret nei

Jordmoren min regner at svangerskapet er 40 + 1 men jeg vet at de i trondheim regner 40+3,jeg følger termin som er på ul,siden det er den de føler som termindato på sykehuset om det er en tidlig fødsel,eller igangsetting.

En ting er iallefall sikkert.. Babyane kjem når dei kem 

ann m skrev:
Men ut i fra jordmor så er et svangerskap 40 uker + 3 dager.

Her er et svangerskap 40 uker og 2 dager. Varierer det fra hvor man bor eller hvilke jordmor man går til?

Mortania skrev:

ann m skrev:

Her er et svangerskap 40 uker og 2 dager. Varierer det fra hvor man bor eller hvilke jordmor man går til?

40+3 er i følge de nye retningslinjene, men det er ikke alle som bruker de enda.

Flangre skrev:

Mortania skrev:

ann m skrev:

40+3 er i følge de nye retningslinjene, men det er ikke alle som bruker de enda.

Hahahaha, så teit XD Skulle de ha nye retningslinjer kunne de jo likegodt stryke de to ukene vi faktisk ikke er gravide i det hele tatt i tillegg ;p

Back
Topp