Forvirra :-/ Svak positiv test, så negative, men ingen blødning?

Lykkeliten*

Betatt av forumet
Jeg er litt forvirra for tida, og håper noen kan hjelpe meg med svar? Lørdag for en uke siden fikk jeg en svak postiv test, dagen før IKM. Testet noe dager senere fortsatt positiv, men muligens svakere enn den første. Tok så en digital test i går, morgen urin, der stod det ikke gravid. Men jeg har som sagt ikke blødd, og venter stadig på det. jeg kan vel ikke forvente at jeg fortsatt et gravid? Hvor lang tid kan det ta før evt blødning kommer? Bør jeg snakke med en lege? Mistet i november, så syns dette er ganske kjipt :-/
 
Det er ikke HCG-nivået som henger igjen fra SA'en i november som ga deg positiv test? Evt. så kan det også være feil ved testen(e).

Gå til fastlegen din og ta blodprøve for å sjekke HCG-nivået, og du har vel sjekket at alt har kommet ut?
 
Kan også være at du har hatt kjemisk, da er mens rett rundt hjørne. Jeg hadde dette, å akkurat samme som deg, positivt på IKM dagen, deretter svakere og til slutt negativ.
Det sies jo at 50% av alle befrukta egg går til grunne, så dette er ikke noe unormalt.
Desverre. Men om du ikke får mens i helga, så ville jeg ta kontakt med legen "om du ellers har hatt stabil syklus" :)
 
Etter sist SA testet jeg negativt en uke etter, så det er ikke det som henger igjen. Mistet veldig tidlig da, 4+2, så tror aldri det var så mye sist å støte ut. Regner med det samme har skjedd igjen, men syns det er vondt å gå slik å vente. Dersom jeg ikke blør i løpet av helga, ringer jeg legen på mandag. Takk for svar jenter, og jeg tror med dette at jeg takker for meg. Vi kommer til å vente noen mnd med å prøve nå, for å se at mensen blir som normalt. Masse lykke til alle august mammaer :-)
 
Masse lykke til, til deg også :)
Pluserlig klaffer det for deg, når du minst venter det ;)
 


Lykkeliten* skrev:
Jeg er litt forvirra for tida, og håper noen kan hjelpe meg med svar? Lørdag for en uke siden fikk jeg en svak postiv test, dagen før IKM. Testet noe dager senere fortsatt positiv, men muligens svakere enn den første. Tok så en digital test i går, morgen urin, der stod det ikke gravid. Men jeg har som sagt ikke blødd, og venter stadig på det. jeg kan vel ikke forvente at jeg fortsatt et gravid? Hvor lang tid kan det ta før evt blødning kommer? Bør jeg snakke med en lege? Mistet i november, så syns dette er ganske kjipt :-/

Sånn hadde jeg og det første gang jeg var gravid... Først en svaaak positiv, så negative... men så positiv igjen og da jeg var over 6 uker på vei...
 
Hm, så da er det fortsatt kanskje et lite håp? Jeg vil ikke få opp forventningene for mye, så tror bare jeg må være tålmodig å se hva som skjer. Tror uansett jeg ringer legen over helga, får å få vite helt sikkert. Hvor langt var du på vei når du fikk negative? Jeg er isåfall 5 uker i morra.

Tvillingmamma<3> skrev:


Lykkeliten* skrev:
Jeg er litt forvirra for tida, og håper noen kan hjelpe meg med svar? Lørdag for en uke siden fikk jeg en svak postiv test, dagen før IKM. Testet noe dager senere fortsatt positiv, men muligens svakere enn den første. Tok så en digital test i går, morgen urin, der stod det ikke gravid. Men jeg har som sagt ikke blødd, og venter stadig på det. jeg kan vel ikke forvente at jeg fortsatt et gravid? Hvor lang tid kan det ta før evt blødning kommer? Bør jeg snakke med en lege? Mistet i november, så syns dette er ganske kjipt :-/

Sånn hadde jeg og det første gang jeg var gravid... Først en svaaak positiv, så negative... men så positiv igjen og da jeg var over 6 uker på vei...



 


Lykkeliten* skrev:
Hm, så da er det fortsatt kanskje et lite håp? Jeg vil ikke få opp forventningene for mye, så tror bare jeg må være tålmodig å se hva som skjer. Tror uansett jeg ringer legen over helga, får å få vite helt sikkert. Hvor langt var du på vei når du fikk negative? Jeg er isåfall 5 uker i morra.

Tvillingmamma<3> skrev:


Lykkeliten* skrev:
Jeg er litt forvirra for tida, og håper noen kan hjelpe meg med svar? Lørdag for en uke siden fikk jeg en svak postiv test, dagen før IKM. Testet noe dager senere fortsatt positiv, men muligens svakere enn den første. Tok så en digital test i går, morgen urin, der stod det ikke gravid. Men jeg har som sagt ikke blødd, og venter stadig på det. jeg kan vel ikke forvente at jeg fortsatt et gravid? Hvor lang tid kan det ta før evt blødning kommer? Bør jeg snakke med en lege? Mistet i november, så syns dette er ganske kjipt :-/

Sånn hadde jeg og det første gang jeg var gravid... Først en svaaak positiv, så negative... men så positiv igjen og da jeg var over 6 uker på vei...


Jeg fikk ikke positiv test før jeg var i uke 6... og da ventet jeg tvillinger i tillegg :)

 
Ville bare ventet og se jeg. Det beste er uansett om kroppen ordner opp selv.

Da jeg mistet i mai 2010 tok jeg pille, og da tok det mye lengre tid at kroppen ordnet opp og ble normal, enn da jeg mistet av meg selv i juni 2011.

La kroppen ordne opp, er mitt råd. Det kan bare være at du ikke produserer så mye hcg enda.. Men samtidig så anbefaler de egentlig at man venter en normal mens før man prøver igjen.

Lykke til! !:)
 


Lykkeliten* skrev:
Jeg er litt forvirra for tida, og håper noen kan hjelpe meg med svar? Lørdag for en uke siden fikk jeg en svak postiv test, dagen før IKM. Testet noe dager senere fortsatt positiv, men muligens svakere enn den første. Tok så en digital test i går, morgen urin, der stod det ikke gravid. Men jeg har som sagt ikke blødd, og venter stadig på det. jeg kan vel ikke forvente at jeg fortsatt et gravid? Hvor lang tid kan det ta før evt blødning kommer? Bør jeg snakke med en lege? Mistet i november, så syns dette er ganske kjipt :-/

Sånn hadde jeg og det første gang jeg var gravid... Først en svaaak positiv, så negative... men så positiv igjen og da jeg var over 6 uker på vei...
Godt å høre!
Har hatt postiv cb gravid 1-2 uker, så neste dag ikke gravid, så 6 tester med svak positiv i to dager nå...
 
Back
Topp