FORVIRRA SÅM FYY!! :(

Angell18_

Flørter med forumet

Var på UL i går, da fikk jeg besje om at det i magen ikke har vokst siden sist uke, så man kunne konstantere at jeg hadde hatt en abort.

Men måtte ta en ny urinprøve o g bloprøve.

Urinprøven var posetiv og blo prøven sa at HCG nivået hadde stege fra 163 forige uke til 740 i går.

Er så forvirra nå at fyy..

Er det noe i magen minj eller ikke?? Er det død eller er det ikke..

Er så usikker på den legen at jeg ringte sykeuset.

Hu sa alt det var rart. var det dødt skulle ikke hcgnivået stege så mye, å om det var noe der skulle det jo vokse.

Men hu skulle ringe opp igjen.

Så får håp dem ringer snart å har satt opp en time til meg,

at dem får sjekka om det er noe.

Så dette er siste oppdatering i mitt svangerskap..

VIL ha gode nyheter framover, ikke mye usikkerhet..

Krysser fingrene for deg!!!! emoticon
Dårlig att d gir deg så mye usikkerhet!!

Det forstår jeg veldig godt.

I fjor da jeg ble gravid, var jeg på ultralyd da jeg var 9+6 på vei. Embyoet målte 11mm og de så ikke noe hjerte. Men jeg hadde alle symptomer. Legen kalte det en "missed abortion", og da er det slik at kroppen på en måte ikke forstår at det ikke er noe levende embryo inni deg lengre, så den fortsetter og produsere HCG.
Jeg ble jo lei meg fordi de ikke fant noe hjerte som banket, og spurte om jeg kanskje var kortere på vei. Men de målte som jeg skrev embryoet, og da var det så stort at hjertet burde slått. Jeg fikk ny time en uke etterpå, bare for å berolige meg, om at de godt kunne sjekke det en gang til hvis jeg var usikker og sånn.
Legen jeg kom til denne gangen kunne ikke forstå hvorfor jeg fikk ny time, for teknologien er så bra nå til dags, at de ser sånt. Så da endte det med at jeg hadde en missed abortion, der kroppen ikke skiller ut embryoet selv, så jeg måtte ta abort.

Det er for all del godt mulig min historie er litt annerledes enn din, og at det samme ikke gjelder for deg, men jeg er lei for å måtte si at jeg tror du må stole på legene og være forberedt på at det har gått galt. Og ingenting er jo bedre enn om de har tatt feil, og du blir positivt overrasket. Håper du ikke ble fornærmet av min historie, ikke meningen det altså.

Ps.Graviditetstestene mine var også positive selv om jeg hadde abortert 3 uker tidligere..

Krysser uansett fingrene for deg da! :)

Ble bare sjokka når HCG nivået hadde stege.

Får bare vente å se til tisdag, om vi får noen svar da..

Jeg skal være forbered på begge utslag egentli.

emoticon

Får litt dårlig samvittighet for at jeg er så negativ, men av erfaring så vet jeg at det er veldig lurt å være forberedt på det verste selv om det er vondt.. Ønsker deg uansett lykke til

ikke meningen å være negativ her heller, Jeg håper for din del at det er feil men hcg henger i kroppen en stund etter en ma og siden det er ma så kvitter ikke kroppen seg med embryoet heller fordi det ikke har skjønt at det er dødt. Men det at det har steget den siste uken kan ha gjort at hcg steg før det skjedde noe med embryoet og derfor gjort at den har steget. For hvis du er 7 uker på vei og Hcg ligger på rundt 700 så er det veldig lavt, under normalen. Jeg hadde nok forbredt meg på det verste dessverre. Dette av egen erfaring. Hcg min steg litt fra uke 7-8 før den sank og der skjedde det noe i uke 7 og det ble ikke oppdaget før to uker senere. Og da hadde jeg fortsatt høy hcg. 
Håper Legen kan gi deg noe forklaring eller finne ut om det bare har steget seint eller om det har skjedd noe. Håper det ordner seg for deg i allefall. 

Er forbered på det værste ja.

Er nesten ingen anna ting å gjøre.

Takker dere for at dere er ærlige :)

Du tar det bra, og flott at du tar det pent å få høre sannhet ;) Det er stort av deg. Skjønner jo at det er vondt - var vondt for meg og.
Men så er man så heldig at man bare kan prøve igjen, OM det går galt. Masse masse lykke til!! Klem

Håper på et mirakel for deg :)

Tusen takk jenter :) <3 Utrolig go støtte av dere <3

Tar dette kansje pent, fordi der er usikkerhet i det.

Vet at muliheten for MA er STOR, trist, men det er mening med alt er jeg sikker på :)

Mini2påvei skrev:
Tusen takk jenter :) <3 Utrolig go støtte av dere <3

Tar dette kansje pent, fordi der er usikkerhet i det.

Vet at muliheten for MA er STOR, trist, men det er mening med alt er jeg sikker på :)

Fin tanke. Det tror jeg og, at det er en mening med alt. Det er vi et levende eksempel på,jeg og sambo. Også sies det jo at det er noe galt med "bebisen" fordi man aborterer, så det er jo flott at kroppen ordner opp selv.

håper virkelig legen kan gi deg gode nyheter og ett mirakel ved neste time. Krysser alt for deg. 

Nå føler jeg meg ikke gravid lengre :(

Tenker ikke så mye på det valge jeg er i eller noen ting :(

Har ikke de samme følelsene rundt dette

så jeg hadde før den legetimen:(

Mini2påvei skrev:
Nå føler jeg meg ikke gravid lengre :(
Tenker ikke så mye på det valge jeg er i eller noen ting :(
Har ikke de samme følelsene rundt dette
 så jeg hadde før den legetimen:(

Ikke ta sorgene på forskudd. Det er ikke rart du føler sånn nå. Prøv å slappe av, du får snart et endelig svar og da må du dessverre bare forholde deg til det! Krysser fingrene for deg!

Back
Topp