Forvirra og lei meg etter tidlig UL

Aprikosblomst

Elsker forumet
Nå skjønner jeg ingenting, jeg sitter rett og slett her som et spørsmålstegn.
Hun på UL sa at jeg ikke var gravid, eller: hun trodde ikke jeg var gravid, siden vi ikke så noe liv. Vi så en fostersekk da.

Jeg fortalte henne om graviditetstestene mine. Jeg har tatt 10 stykker, ALLE positive!
Jeg fant ut om graviditeten for 2 uker siden. Da var den første testen veldig veldig svak. Alle testene har blitt sterkere ettersom jeg har tatt nye med noen dagers mellomrom. Til og med ukesindikatoren til Clear Blue som viste "gravid 1-2" en liten stund viste i dag morgen "gravid 2-3" så her har jo HCG steget :) Da ble hun plutselig usikker. Mente det var rart, men sendte meg til sykehuset for å ta HCG-stigning.

Er skikkelig forvirra og lei meg. Er det noen mulighet for at jeg kanskje er mye mindre på veg enn jeg trodde? Sen EL og mensen? At jeg fant ut av graviditeten ganske raskt etter unnfangelse og før ikm? Fordi syklusen min har vært tullete. Jeg kan ikke fatte og begripe at 10 graviditetstester skal gi meg falskt positiv...... Kanskje det er fortidlig å se noe hvis jeg er mindre på veg enn jeg trodde? Testene blir jo til og med sterkere og sterkere! Noen innspill eller tanker? Akkurat nå vet jeg ikke hva jeg skal tenke.. Er skuffa, lei meg og litt sint kanskje. Føler det hele var over ganske fort, UL tok kun 1 min, ikke det engang.
 
Om du idag tok graviditets test som sa gravid 2 - 3 er du nok 4 - 5 uker og da er det vanskelig å se noe annet enn en fostersekk. I uke 5 kan man se en prikk i livmora, i uke 6 ser man hjerte slå på den lille flekken.

Du har nok testet tiiidlig, og det er jo bra hcg stiger og testene blir sterke. Du må nok heller regne med å være kortere på vei. Regner med du ikke har testa etter eggløsningen? :)
Det går nok helt fint, så tidlig er det vanskelig å se noe. Om du nå er 5 uker så testa du jo positivt i uke 3, altså en uke etter eggløsningen og det er tidlig det.
Får du ny ul neste uke kanskje?
 
Jeg var på ul i går og er 5 uker ish. Og vi så ingen baby i det hele tatt. Så slapp av, og reis tilbake neste uke så ser du en baby der <3 :) Man ser det vanligvis ikke før ca 6 uker :) Slapp av, pust inn, pust ut. Og vent til neste fredag med en ny ul :) Da ser du knøttet der :D
 
Hei, jeg skjønner at det er vanskelig for deg nå.. eneste som kan gi deg riktig svar nå er om du har fin hcg stigning, og rett og slett vente på ny ul etter helst et par uker. Min personlige erfaring: jeg ble gravid, testene ble sterkere og sterkere. Tok en tilfeldig ul i uke ni, der det ble oppdaget en graviditet som var gått til grunne så tidlig som uke fem. Så kun en fostersekk. Jeg merka ingenting, annet enn litt mildere symptomer enn de andre gangene jeg har vært gravid. Hcg nivået mitt var på 60000 ved første sjekk, da er jo testene knallsterke! Men etter to tre dager var den sunket til 57000. Og dermed bekreftet det det legen så på ul.
I ditt tilfelle kan det være en av to: enten veldig tidlig, og dermed ser man ikke noe, eller at det dessverre har gått galt..
Denne ventetiden er helt grusom.. håper du får positivt svar når hcg prøvene er tatt om noen dager! Masse lykke til, krysser fingrene for deg :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Huff, skjønner at dette må være vanskelig og forvirrende! :confused: Men som de andre sier her, er du sikkert bare kortere på vei enn du først trodde. :) Krysser fingrene for at alt er som det skal og at du får gode nyheter neste gang!
 
Jeg har ikke fått videre ultralyd, men har nettopp vært på sykehuset og tatt blodprøve for HCG-stigning. Skal tilbake mandag å ta en test til, så skulle gynekologen sende meg melding :)
Ja, ingenting stemmer for meg... Testene viste positive, ble sterkere og sterkere, også får jeg dette i fleisen liksom. Gynekologen sa at hun trodde ikke det hadde vært noe som helst der inne engang... Rart :eek: :(
Jeg føler meg jo gravid. Ingen mens. Masse symptomer. Alle tester positive, og de blir sterkere. Nei, det eneste logiske hjernen min klarer å forstå akkurat nå er at jeg må være kortere på vei enn jeg trodde!!
Nei, jeg kommer til å være forvirret frem til jeg får et ordentlig svar på blodprøvene. :)
 
Det er flere alternativer enn de du har fått listet opp. Du kan ha:
1. Kjemisk graviditet. (Der kroppen tror den er gravid pga. "nesten-festing" av befruktet egg eller et Blighted Ovum.)
2. Tidlig MA (som før eller senere vil resultere i en sen mens!)
3. Svangerskap utenfor livmoren - (Burde hun jo ha sjekket, den teite gynekologen! Eller gjorde hun det?)
4. Eller det var for tidlig på UL.

I alle tilfeller vil HCG fortsette å stige.

Ikke bekymre deg enda iallefall og ta ingen sorger på forskudd :) Det er mest sannsynlig altfor, altfor tidlig å se noe. I mitt tilefelle ble jeg tydeligvis gravid på prevensjon en uke før beregnet eggløsning, så alt er mulig ;)
 
Betryggende å høre. Skal ikke ta noen sorger på forskudd! :)
Ja, hun sjekka om svangerskap utenfor livmoren, det var det ikke. Så får se hva resultatene fra HCG-testene sier :) Håper og ber om at det kun var fortidlig å være på UL :)
 
Som de andre skriver kan det nok være flere grunner til at det ble som det ble idag, men jeg tipper du bare er kortere på vei, og at du får fine resultat på HCG-stigningen, og deretter ser et lite bankende hjerte om du tar en ny UL snart :)
 
Tror nok du har hatt senere eggløsning å kan ta utgangspungt i hva testen sier. gravid 1 - 2 og gravid 2 - 3 da er du 4 - 5 uker på vei nå og det er lite å se i livmoren. i uke 5 er det er prikk og hjerte slår ikke før i midten av uke 5 så :)
 

Vedlegg

  • 1387520194882.jpg
    1387520194882.jpg
    71,3 KB · Visninger: 32
Dette har jeg også opplevd.. Dro på tidlig UL og så bare antydning til en tom sekk.. Fikk beskjed om at det kunne være eller ikke være og måtte komme tilbake to uker senere (to lange uker) og der var det en liten reke med hjerte som slo.. Den reka er i dag verdens beste 10 måneder gamle gutt<3

Så dette går nok bra, krysser fingrene for deg og lille:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Dette har jeg også opplevd.. Dro på tidlig UL og så bare antydning til en tom sekk.. Fikk beskjed om at det kunne være eller ikke være og måtte komme tilbake to uker senere (to lange uker) og der var det en liten reke med hjerte som slo.. Den reka er i dag verdens beste 10 måneder gamle gutt<3

Så dette går nok bra, krysser fingrene for deg og lille:)


Sent from my iPhone using BV Forum

Det her hjalp virkelig på humøret mitt akkurat nå, jeg trengte å høre dette! :) Har vært litt utenfor i dag, føler ikke jeg kan stole på min egen kropp lenger ettersom jeg får bare positive, sterkere tester, spesielt hvis det ikke er noe der.. :( Så håper dette er mitt tilfelle av en alt for tidlig ultralyd. Håper dagene går raskt og at HCG-prøvene viser fin stigning, og at jeg får se noe på ultralyd om ikke så lenge.
Mamma mente også at dette ikke stemte. Hun syntes jeg var litt "dum" som dro på en så tidlig ultralyd uten blødning eller smerte som grunn, nettopp på grunn av akkurat dette - unødvendige bekymringer. Er nervøs på grunn av at gynekologer KAN jo jobben sin, så hvorfor skal jeg tvile? Men jeg føler ikke dette stemmer i det heletatt. Hun så tykt slim inne i livmor da, men sa ikke mer om dette... Finner ikke noe om det på nett heller.
Krysser fingrene. Skal prøve å ikke tenke mer på dette frem til jeg får svar på HCG, og heller leve livet som normalt :)
 
Best å unngå UL før uke 7 om man kan syns jeg, ofte ser det feil ut når det er rett. Som: vanskelig å finne fosteranlegget, fosteranlegget ser tomt ut, finner ikke hjerteslag når man ''burde'' kunne finne det ut fra hvilken dag man er på osv osv.

Mye mulig det er en av disse som gjelder deg, hcg-stigning med en eller to dagers mellomrom er mye mer eksakt så tidlig, og siden du har tatt det har du jo snart svar.

Krysser fingre for at alt er vel og at det bare var for tidlig :)
 
Ja, burde absolutt ha unngått det. Vil bare ha svar nå, slik at jeg kan gå videre med livet mitt uansett hvilket utfall det har :) Det verste er å sitte som er spørsmålstegn å være uvitende. Krysser fingrene for at det er noe der inne, og ikke kun en tom sekk :) Har lest mangle solskinnshistorier på nettet, er visst mange som har opplevd dette. Det gir meg et lite håp :)
 
Jeg hadde tidlig UL før/etter/under spiral-fjerning i uke 5 pluss/minus, siden det er 50% sjanse for SA, men de ga jo ingen svar eller ro, siden de ikke sa noe definitivt. Fælt å gå sånn i uvisshet!

Det er absolutt håp :) Som regel er det blod og smerte hvis det går galt, man får jo inntrykk av at MA er veeeldig vanlig på nett, men det vanligste er jo at det går bra :)
 
Jeg har ikke fått videre ultralyd, men har nettopp vært på sykehuset og tatt blodprøve for HCG-stigning. Skal tilbake mandag å ta en test til, så skulle gynekologen sende meg melding :)
Ja, ingenting stemmer for meg... Testene viste positive, ble sterkere og sterkere, også får jeg dette i fleisen liksom. Gynekologen sa at hun trodde ikke det hadde vært noe som helst der inne engang... Rart :eek: :(
Jeg føler meg jo gravid. Ingen mens. Masse symptomer. Alle tester positive, og de blir sterkere. Nei, det eneste logiske hjernen min klarer å forstå akkurat nå er at jeg må være kortere på vei enn jeg trodde!!
Nei, jeg kommer til å være forvirret frem til jeg får et ordentlig svar på blodprøvene. :)


Hei, jeg har opplevd noe av det samme... Og jeg gikk igjennom det samme med testene som du har gjort- dro til gyn på tidlig ul fordi HCG steg, men ikke sånn den skulle og resultater var en kjemisk graviditet. Da er livmoren tom og man føler seg som den teiteste personen ever når testene er positive, men livmoren er tom...

Håper det beste for deg... :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja, jeg følte meg relativt dum når jeg var på UL sist, og vet ikke helt hva jeg skal tro lengre. Prøver å ikke tenke på dette i mellomtiden, men det dukker opp sånn nå- og da uansett.
Nå prøver jeg å gruble over mensen min. Den har alltid vært ustabil, og jeg har hatt alt fra 28 til 35 dagers syklus. I sommer hoppet den til og med over en syklus :eek: Eggløsningen aner jeg ikke når er inni alt dette, da jeg aldri har tatt noen eggløsningstester :)
Har lest meg opp og ned på nettet om tom fostersekk - mange solskinnshistorier ute å går, heldigvis, der folk har fått beskjed om at det ikke er noe der, men uker senere har de sett et bakende hjerte og en aktiv reke. Så det er det lille der som får meg til å håpe, men igjen: er livredd for å håpe, for å igjen bli skuffa :(

Jeg lurer også på om det har skjedd kommunikasjonssvikt mellom kjæresten min (som ringte gynekologen) og gynekologen, da de har helt forskjellige dialekter og ikke alltid like lett å forstå hverandre. Da jeg kom til UL så fikk jeg det inntrykket av at hun trodde at "vi var prøvere, ingen positive tester - kun veldig svake, og ingen mens" og at det var derfor jeg ville se. Å jeg som er litt sjenert av meg (og gynekologen virket veldig bastant, litt påtrengende, noe som ikke gjorde saken bedre) klarte jeg bare å si: "hmm, jeg har fått positive tester da, og vi er ikke prøvere" - men da sa hun ikke noe, det virket som hun var stresset med å få oss inn- og ut igjen av kontoret. Selv om vi hadde 45 minutter å bruke, var vi til sammen på kontoret og UL rommet et lite 10 minutt.
Etter UL begynte gynekologen å prate om tabletter jeg skulle få, slik at jeg skulle begynne å blø. Fordi hun sa at "hvis jeg var "6+5" på vei så ville vi definitivt sett liv nå, og det var det ikke". Da tenkte jeg "ikke f... om jeg skal ta piller å blø før jeg er BOMBE sikker på at det ikke er noe der"... Så da turte jeg å si litt, så da fortalte jeg henne om Clear blue som i forrige uke hadde vist "gravid 1-2", men samme dag som UL hadde steget til "gravid 2-3". Da ble hun "åja, åååh.. Det var rart ja" og derfor ble jeg sendt til HCG-stigning og blodprøver, for å være sikker :) Synes det var rart at hun ikke pratet med meg om at det er en mulighet at jeg er mye kortere på vei enn jeg trodde.. Synes også det er litt bastant å påstå at man skulle sett liv nå?? Mange som ikke har sett liv før uke 7-8 :eek: Venninna mi fikk beskjed ved innvendig UL i uke 7+5 at de kunne ikke love at de kunne se liv enda.
Nei, jeg blir helt skrullette av dette jeg. Symptomene er nå der, har fått enda verre kviseutbrudd i de siste dagene og kvalmen har begynt å la seg hilse på.. Håper det er der for en grunn :)
Ny blodprøve i morgen, håper prøvene viser fin stigning :)
Sorry, jenter. Ble langt dette :) Tusen takk for fine oppmuntringer :D
 
Last edited:
For en teit gynekolog... Er ikke alle som har people skills desverre.. Prøv å slapp av og ta det med ro, så finner du ut av det tidsnok uansett :)
 
Back
Topp