Opplevde du farget utflod og blødning i ditt svangerskap?

  • Ja

    Votes: 38 64,4%
  • Nei

    Votes: 21 35,6%

  • Antall som har svart
    59

Proverpånummerto

Glad i forumet
Himmelbarn
Sommerfuglene
Novemberfnuggene 2023
Hei dere! Ville bare oppdatere litt! Jeg er gravid 5 + 5 i dag. Har hatt en MA og to SA det siste året, så blir naturligvis ekstra nervøs i en ny graviditet. Jeg har de siste fire dagene opplevd å ha brunlig utflod, pluss en episode med friskt lyst blod. Kalenderen min sier at jeg har siste dags mensen i dag, så det kan være en forklaring, men hjernen min er helt sikker på at dette er en begynnende SA/MA. Jeg er livredd, for jeg hater å ikke vite. Ringte sykehuset på fredag, men de mente hCG måling bare ville gjøre meg mer urolig. Jeg tok derfor en clearblue digital igjen, for å kanskje få vite mer. Stod den på samme, var det unormalt og hadde den sunket, ga det hvert fall en forklaring.

Men... Clearblue digital viser da 3+ istedenfor. Og nå er jeg enda mer forvirra enn jeg allerede var, for jeg er jo sikkert på at dette er en ny SA/MA. Jeg har alle symptomene på en graviditet, men har både blødninger og smerter/draing/sviing i magen og det har hvert fall ikke betydd noe positivt før.

Symptomer: Tett nese, trøtthet, kvalme, ømme brystvorter, større bryst, stiklinger i underlivet, sure oppstøt, maten smaker annerledes, rar smak i munnen, hjernetåke (sikkert delvis av bekymring), tungpust ved hver minste aktivitet, fryser og svetter om hverandre, våkner tidligere om morgenen (egentlig B-menneske).


Clearblue (1 - 2) - 13 DPO

Clearblue (2 - 3) - 16 DPO

Clearblue (3+) - 23 DPO


Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med innlegget, men kanskje noen har noen tips eller gode råd.

Vi er under utredning på st.olavs pga alle abortene, men opplever lite forståelse derfra og de nekter å gi noen form for støttemedisiner under nye graviditeter (så lange ikke blodprøver indikerer det). Eneste jeg får tilbud om er tett oppfølgning i form av hyppigere TUL i ukene frem til uke 12. Har time der på onsdag, som egentlig skulle være en del av utredningen til meg og partner, men får ta det som en TUL istedenfor. Vi vurderte å gå privat, men vi har ikke verdens beste økonomi og det koster 1500,- per time!

Noen som har opplevd noe lignende eller har noen gode ord å komme med?:Heartred

Om det er av betydning bruker jeg woman´s care (naturlig progesteron) fra helsekost.


SETTER SÅ UTROLIG PRIS PÅ ALL STØTTE HER INNE PÅ FORUMET!
Vil takke alle sammen for et fantastiskt forum!
 

Vedlegg

  • IMG_4653.jpg
    IMG_4653.jpg
    1,6 MB · Visninger: 59
Ingen råd herfra, men nå har spottinga begynt her også :( Umiddelbar flashback til forrige gang her, skjønner hvordan du har det ❤️

Virker som du har godt med symptomer da ❤️
 
Sniker fra oktober (lurer på om vi kanskje var i augustgruppa sammen?)

Synd å høre at du ikke føler sykehuset tar deg på alvor! Det er ikke noen andre sykehus du kan få oppfølging av?
Du kan eventuelt høre med en privat klinikk og spør hva de tenker og om de eventuelt er villige til å gi deg noen støttemedisiner hvis det ikke er for sent (krysser fingrene!). Da trenger du jo bare resepten på det og kan få videre oppfølging med ultralyd hos st. Olavs? Det er vel timene i forkant av at man blir gravid som bygger opp de største summene hos private klinikker, så mulig det ikke blir så dyrt?
 
Last edited:
Ingen råd herfra, men nå har spottinga begynt her også :( Umiddelbar flashback til forrige gang her, skjønner hvordan du har det ❤️

Virker som du har godt med symptomer da ❤️

Å nei, har den! Det ekle med det hele er at man ikke vet! Man er så bekymret og alt er så usikkert!

Sender deg en styrkeklem og noen gode tanker:Heartred
 
Sniker fra oktober (lurer på om vi kanskje var i augustgruppa sammen?)

Synd å høre at du ikke føler sykehuset tar deg på alvor! Det er ikke noen andre sykehus du kan få oppfølging av?
Du kan eventuelt høre med en privat klinikk og spør hva de tenker og om de eventuelt er villige til å gi deg noen støttemedisiner hvis det ikke er for sent (krysser fingrene!). Da trenger du jo bare resepten på det og kan få videre oppfølging med ultralyd hos st. Olavs? Det er vel timene i forkant av at man blir gravid som bygger opp de største summene hos private klinikker, så mulig det ikke blir så dyrt?

Takk for svar:Heartred Det heller mot det private og har allerede fått anbefalt en flink gynekolog på akkurat dette området. Det er sant som du sier, så lenge de kan skrive resepten er det ikke så mange timer som skal til etter det. Men spørs om st.olavs blir litt furt og holder tilbake TUL og sånn da, om man er "trass" og oppsøker privat? Eller kan de gjøre det? Vet ikke helt hvordan det fungerer.

Jeg er redd og bekymret dagen lang, så de pengene er nok uansett verdt det!
 
Huff, så fælt at du opplever å ikke bli tatt på alvor ❤ Man har jo rett på hjelp etter å ha mistet 3 ganger. Håper at blødningene nå er ufarlige. Det er jo positivt at du har symptomer ❤
 
Huff, så fælt at du opplever å ikke bli tatt på alvor ❤ Man har jo rett på hjelp etter å ha mistet 3 ganger. Håper at blødningene nå er ufarlige. Det er jo positivt at du har symptomer ❤

Takk:Heartred Jeg ringte til st.olavs og varsla om at jeg var gravid og gjerne ville hjelpe kroppen litt, for dette var ikke lengre tilfeldig. Hun var enig i det siste jeg sa, men ikke at det var nødvendig å hjelpe den tydeligvis. Måtte flere undersøkelser til, osv, men da er det jo litt seint da, jeg er jo gravid NÅ. Oppgitt:wtf:
 
Takk for svar:Heartred Det heller mot det private og har allerede fått anbefalt en flink gynekolog på akkurat dette området. Det er sant som du sier, så lenge de kan skrive resepten er det ikke så mange timer som skal til etter det. Men spørs om st.olavs blir litt furt og holder tilbake TUL og sånn da, om man er "trass" og oppsøker privat? Eller kan de gjøre det? Vet ikke helt hvordan det fungerer.

Jeg er redd og bekymret dagen lang, så de pengene er nok uansett verdt det!
Du må ikke nødvendigvis si noe til dem da :rolleyes::rolleyes: Hvis ikke st. Olavs gir deg medisiner så kan det jo ikke gå i kryss med noe. Jeg tror ikke de kan nekte deg videre oppfølging fordi nå er du på en måte «i behandling». Håper du får den hjelpen du trenger nå i hvert fall! Det er ikke noe godt å gå rundt å bekymre seg :Heartred
 
Du må ikke nødvendigvis si noe til dem da :rolleyes::rolleyes: Hvis ikke st. Olavs gir deg medisiner så kan det jo ikke gå i kryss med noe. Jeg tror ikke de kan nekte deg videre oppfølging fordi nå er du på en måte «i behandling». Håper du får den hjelpen du trenger nå i hvert fall! Det er ikke noe godt å gå rundt å bekymre seg :Heartred

Skal ringe til privat på tirsdag og høre med de : ) Koster ikke noe å høre over telefonen.
 
Å nei, har den! Det ekle med det hele er at man ikke vet! Man er så bekymret og alt er så usikkert!

Sender deg en styrkeklem og noen gode tanker:Heartred

Takk i like måte! ❤️

Hjerteskjærende å lese at de ikke gjør en større innsats for å hjelpe deg altså :arghh: Håper du får tak i noen kjapt som er villig til å prøve noe nytt. Du er tøff! ❤️
 
Takk i like måte! ❤️

Hjerteskjærende å lese at de ikke gjør en større innsats for å hjelpe deg altså :arghh: Håper du får tak i noen kjapt som er villig til å prøve noe nytt. Du er tøff! ❤️

Jeg skal prøve å være stenge med de på onsdag, men får se om det hjelper da. Eller om det allerede er for seint.
 
Hvordan gikk det i dag, fikk du snakket med noen? ❤️

edit: Det var visst tirsdag i dag og ikke onsdag... :hilarious:
 
Veldig spent for deg i morgen! Men har troen:happy: Når kl?
 
Jeg skal prøve å være stenge med de på onsdag, men får se om det hjelper da. Eller om det allerede er for seint.
Lykke til idag! Håper og tror!:Heartred
 
Lykke til idag <3
 
Lykke til :Heartbigred
 
Back
Topp