Forvirra etter tidlig ul!

Twinkle

♥Februar 2015♥
Februarlykke 2015
Aprillykke 2016
Først av alt, vi fikk se ett hjerte som slo! Hurra :D

MEN, jeg trodde jeg var 8 uker. Men legen mente bare 6 uker .. Synes det var litt ekkelt med så stor forskjell. Skal tilbake om 2 uker :)

Det var sånn når jeg gikk gravid med min datter. Skulle på ul da jeg var 18 uker. Ble da satt tilbake tre uker??? Det forstod jeg ingenting av, for jeg hadde bare hatt sex en gang den mnd og mens var regelmessig. Det vil jo si at jeg testet positivt før jeg var gravid??? Merkelig :-p

jeg fikk beskjed om at jeg var 7+2 da jeg var 8 uker på vei på tidlig UL... Fastlegen valgte å ikke flytt meg tilbake fordi de tidligere ultralydene var så upresis mtp alder... og på ordninær UL ble jeg satt FREM 5 dager..... så halvannen uke med feil der ;) ;)

Første tidmig ul jeg var på, mente hun jeg var 4 uker. Neste ul 1 uke etterpå, så mente hun 7,5 uker.. Så mye rart de kan gjøre på tidlig ul :-P

Handler vel mest om at det er vanskelig å ta helt nøyaktige mål (ned til mm) for å fastslå hvor langt man er på vei, så vil gjort slik som gamlebyen sier å ta det med en klype salt ;)

Er vel den termin man får på ordinær ul som teller? Lett å måle feil så tidlig :-)

Ååå så jeg kan senke skuldrene litt?
Med nr 1 ble jeg satt tilbake 2 uker på UL i uke 14 - ho kom 3 uker før termin.
Med nr 2 ble jeg også satt 2 uker tilbake, da i uke 18 eller 20. Den gangen visste jeg når han ble laget, og da sa jordmor at de går ut ifra standard mål. Og jaggu kom ikke han 2 uker før termin - på min beregnede menstermin. Så de får si hva de vil, settes jeg tilbake denne gangen og, så får jeg bare konkludere med at jeg har bittesmå unger på OUL eller noe.. for Også denne gangen har jeg en viss idé om når det skjedde !

Selv om du vet når det " skjedde" betyr ikke det at det er da du blir befruktet. Det kan gå dager opp til en uke før du blir befruktet. :)

Takk for svar :D Blir spennende og se om en uke :)

Selv om du vet når det " skjedde" betyr ikke det at det er da du blir befruktet. Det kan gå dager opp til en uke før du blir befruktet. :)

Jeg har full kontroll på da det skjedde siden jeg vet når jeg har EL så å bli satt tilbake to uker i forhold til EL er jo ekstremt mye. En til to dager kan jeg være med på, men her er det nok bare barnet som ikke føølger standar vekstkurve og dermen ikke passer inn i standaren.
Min mot ble satt tilbake 3 uke med min lillebror selv om hun informerte at både jeg og min storebror var veldig små vi også. Er man litt utenfor normen så er det ikke alle som skjønner at det også kan være normalt.
Men det er kjipt å bli satt så langt tilbake pga at man ikke får tatt ut permisjon og må gå lengre i jobb da.

Først av alt, vi fikk se ett hjerte som slo! Hurra :D

MEN, jeg trodde jeg var 8 uker. Men legen mente bare 6 uker .. Synes det var litt ekkelt med så stor forskjell. Skal tilbake om 2 uker :)
Så tidlig så vokser frøet i rykk og napp og 2 dager fra eller til spiller veldig stor rolle. Om du skal ha flere tidlige UL sp vil du bl satt både frem o tilbake så ikke bry deg for mye før OUL.

Termin i fht permisjon fastsettes på oul!

med nr 2 hadde vi 6 UL (jeg var syk ), og damtlige gav samme termindato, og han kom på termin:-)

Jeg ble satt tilbake 5 dager da jeg trodde jeg var 7+6!

Skal på tidlig UL om 2 uker, og ble litt redd for å bli skrudd tilbake i tid her også... Lenge nok til termin som det er... :-(

Skal på tidlig UL om 2 uker, og ble litt redd for å bli skrudd tilbake i tid her også... Lenge nok til termin som det er... :-(
Du skal ikke bry deg om tiden før OUL. Tidlig UL kan sette deg frem og tilbake mange ganger uten at det betyr så mye :-)

Back
Topp