• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Forvirra av legene mine.

enogtosmå

Gift med forumet
Jeg har hatt høy puls i svangerskapet. Det høyeste jeg har målt selv her hjemme mena jeg har slappet av er 132, mens det høyeste som er målt hos legen er 117 mener jeg å huske. Legen min mente at det ikke var bra og at vi "måtte se det an".. Mens legen jeg har nå mens min er på ferie, sier at man ikke skal tenke på det før den kommer opp mot 160. Men når jeg var på sykehuset igår pga lite liv og massive kynnere, så var jm der også litt bekymra for pulsen min.

Er det grunn til å tenke på det? Jeg kjenner at jeg har høy puls og det tar veldig på. Blir kjempe anpusten av bare å ta på meg buksa og i natt våkna jeg flere ganger av at pulsen min dunka ubehagelig hardt i halsen. Jeg blir fryktelig sliten av det. Kombinert med lav blodprosent, er jeg helt tappa når kvelden rår på... Noen som har hatt det samme eller vet noe om dette?

Lav blodprosent fører gjerne til høy puls, og særlig hvis du også har lavt blodtrykk i tillegg, så sånn sett er det ikke noe unaturlig ved det, men jeg vet jo ikke om du har andre tilstander i tillegg som kan ha noe med saken å gjøre. Så kan det også være at du noen ganger havner i en ond sirkel ved at du blir stresset av den høye pulsen, noe som gjør at den forhøyes ytterligere. Vet at man kan fåpustebesvær og angstlignende fornemmelser ved mye høy puls, så jeg føler med deg, men jeg tror ikke det er farlig, bare veldig ubehagelig. Men som sagt, jeg vet ikke hvordan helsa di er ellers. Dette er bare egne erfaringer

Jeg har litt lavt blodtrykk, men ikke veldig tror jeg. Papirene har jeg selvfølgelig ikke nå. Hvis jeg blir varm og har sått mye f.eks. får jeg svimmelanfall. Jeg blir glovarm, svett og svimmel. Føler jeg kommer til å deise i bakken. Vet ikke om det kan ha noe med saken å gjøre. Er litt bekymra for fødselen i og med at jeg blir så sliten og anpusten fort...

jeg har hatt høy puls i alle mine svangerskap, spesielt i svangerskap 2 og 3. jeg lå på rundt 130-150 som regel. Jeg måtte på ultralyd flere ganger pga jordmora ikke kunne vite om det var min puls eller fosterlyden hun fant..

Jeg har lavt stoffskifte, men var godt regulert i svangerskapene. Jeg var ofte til kontroll, men fikk ikke annen beskjed enn å ta det med ro. Jeg var sykemeldt fra jobb, men ikke pga høy puls. Nå hadde ikke jeg slike ubehag som du beskriver, annet enn hjertebank og at det er slitsomt å kjenne sin egen puls i hundre hele tiden... og så var jeg sliten på en måte veldig ofte....

Ja det er utrolig slitsomt egentlig. Spesielt kombinert med denne varmen :S

Takk for svar dere :)

blodtrykket mitt var på 120/77 sist gang. Det er vel ikke veldig lavt om jeg har forstått riktig.

- Noen som vet noe mer om dette?

Back
Topp