Forventninger til bhg.

• Trådstarter Trådstarter McBaby
  • Opprettet Opprettet
M

McBaby

Guest
Jeg ble litt inspirert av en tråd jeg leste på generell hvor trådstarter klagde sin nød over at det var vanskelig å få barnehagen til å følge deres satte rutiner.
Kan man virkelig forvente det da?[8|] Her i huset har vi gjort det omvendt, vi har endret våre rutiner etter barnehagen.
Man kan da ikke mene at hvert enkelt barn skal ha hver sin rutine i løpet av dagen. De har jo tross alt mange å passe på og hvis det skal fungere må de jo følge noen lunde samme rutiner

De fleste barn tilpasser seg jo bedre enn man tror, men hvis man virkelig ikke kan endre på sitt mønster så må man jo benytte seg av dagmamma i stede.....

Hva syns dere?

Ja i bhg vår er det tre avdelinger med 10-15 unger per avdeling. På lillemors avdeling er de 12 stk fra 0-3 år. De 12 småtassene kan jo ikke ha hver sine sovetider og hver sine spisetider! det blir jo helt umulig å få til![8|]
De spiser lunsj kl. 11 og sover etter det. Noen trenger ikke å sove. Når de våkner er de ute og leker også spiser de ettermiddagsmat 14.00-14.30. Så legger jeg lillemor litt når jeg har hentet henne, hun trenger det.[;)] Sover da fra 16.00 til 17.00. Så spiser vi sammen kl. 19.00 og legger henne kl. 20.00. Funker kjempe bra! Prøvde å hoppe over ettermiddagsluren, men det gikk ikke. Da bare gråt hun fra kl.17.00......

Enig med deg...

i vår barnehage tilpasser de seg nicholas nå i begynnelsen også prøver det å innrette han litt etter litt i de andres rutiner..men dette er jo en kjempe liten barnehage da.....

Enig! [:)]

Back
Topp